Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Ni vet väl att ni kan kör Android och appar på PC'n om ni vill :)

http://www.bluestacks.com/

 

Pastorn, den går köra på Macen med vilket du säkert gör redan  :nyam:

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja det är ju själva fan att en moderator inte kan låta bli att sabotera trådar :rolleyes: Nu tycker jag iofs att det är kul med detta tjafs och deltar mer än gärna, men om högsta hönset här ska förtjäna någon som helst trovärdighet så är någon form av åtgärd på sin plats :)

Ett litet straff,jag tycke att det räcker med att han skriver 100 " Lov Android" :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vadå sabotera tråden? Såg du vad jag citerade? Skrev jag något negativt om Android?

För övrigt kan du utgå från att jag normalt skriver som "vanlig" medlem. Det torde framgå när jag skriver i egenskap av moderator. Fast det är väl tacksamt att hävda att jag missbrukar min roll som moderator. Billigt knep i brist på bättre argument...

Herr Chang har talat.

Jag och alla andra vanligt dödliga medlemmar skriver alltid som "vanliga" simpla medlemmar och våra inlägg ryker fortare än kvickt om det anses "sabotera" tråden. Jag skrev aldrig något om att du missbrukade din roll som moderator i det här fallet utan att jag skulle vilja se agerande ifrån högre ort om det ska finnas ett minsta uns av trovärdighet kvar vid liknande fall mot "vanliga" medlemmar som inte är moderatorer till vardags. Så det är nog snarare ditt egenpåtagna martyrskap som är det billiga knepet i det här fallet ;)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ett litet straff,jag tycke att det räcker med att han skriver 100 " Lov Android" :crazy:

 

 

Du har inte skrivit så mycket i ditt liv, konstaterar jag lugnt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just det, jag skrev om fandroider.

 

Kryp nu ner under din plastiga kopierade äppelhög.

 

Herr Chang har talat.

 

Detta är ju ett flagrant exempel på hur apple fungerar. De kopierar och stjäl allt, inte ens en egen liten oförskämdhet kan de producera. Tragiskt!!

 

Detta visar ju med all övertydlighet att "Android rules!!"

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Android är ett flexibelt OS som låter de olika telefontillverkarna utnyttja det de vill vara bra på

iOS är ju väldigt låst och kan bara nyttjas på en specifik hårdvara

Notera att Android kan köras på en Äppellur om man nu mot förmodan skulle råka få en sådan på foten

 

Kan väl liknas lite vid hur Windows tog tag i PC-marknaden på 80-talet

 

Jaså, vad vet du om det?

 

Jag kan informera om att Apple lyckats mycket väl med att porta sitt OS från 68K till PowerPC till Intel till ARM.

 

Ditt uttalande är ju meningslöst... det gäller väl alla OS att om det kompileras för en specifik hårdvara kan just den versionen bara användas där. Inbillar du dig att samma binära version av Android kan användas på alla Androidmobiler?

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Av en ren händelse sammanföll ändrad inriktning med Apples lansering av iPhone.

 

Herr Chang har talat.

Du kan ljuga för dig själv men nån annan lurar du inte. År 2013 Android som OS är överlägset ios på alla plan då ios är ett enda stort begränsat OS. Telefoner med Android är överlägsna stenålderstelefonen som står och stampar kvar sen lanseringen 2007. Håhåjaja... patetiskt.

 

Titta på videon nu Herr Bagdad Bob! Så kanske du fattar att sekten är den STORA tjuven som snyltar från alla! Detta blir fjärde gången jag postar denna videon... titta nu herr förnekelse! :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Gq-e0getf4M

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du kan ljuga för dig själv men nån annan lurar du inte. År 2013 Android som OS är överlägset ios på alla plan då ios är ett enda stort begränsat OS. Telefoner med Android är överlägsna stenålderstelefonen som står och stampar kvar sen lanseringen 2007. Håhåjaja... patetiskt.

 

Titta på videon nu Herr Bagdad Bob! Så kanske du fattar att sekten är den STORA tjuven som snyltar från alla! Detta blir fjärde gången jag postar denna videon... titta nu herr förnekelse! :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Gq-e0getf4M

Det blir nog inte sista gången som du postar den heller, som att tala till en vägg :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Av en ren händelse sammanföll ändrad inriktning med Apples lansering av iPhone.

 

Herr Chang har talat.

Som skedde efter att Apple kopierat tex Pradas telefon, kan du inte växa upp?!!!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Det blir nog inte sista gången som du postar den heller, som att tala till en vägg :whoco5:

En vägg är mer resonable! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ljuga för dig själv men nån annan lurar du inte. År 2013 Android som OS är överlägset ios på alla plan då ios är ett enda stort begränsat OS. Telefoner med Android är överlägsna stenålderstelefonen som står och stampar kvar sen lanseringen 2007. Håhåjaja... patetiskt.

 

Titta på videon nu Herr Bagdad Bob! Så kanske du fattar att sekten är den STORA tjuven som snyltar från alla! Detta blir fjärde gången jag postar denna videon... titta nu herr förnekelse! :)

 

Svammel som vanligt. Att Google och Samsung kopierat Apple är väl uppenbart för alla som har ögon att se med.

 

post-3080-0-26238300-1366245314_thumb.pn

 

Vi ser ju med all tydlig önskvärdhet att innan iPhone kopierade Google och Samsung RIMM, med små löjliga tangentbord och allt. Sen insåg man plötsligt att iPhone var överlägsen.

 

post-3080-0-31424500-1366245312.jpg

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

När vi pratar om de olika operativsystemen så är det nog i slutändan detta det handlar om:

free-vs-paid.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Svammel som vanligt. Att Google och Samsung kopierat Apple är väl uppenbart för alla som har ögon att se med.

attachicon.gifSamsung before and after.png

Vi ser ju med all tydlig önskvärdhet att innan iPhone kopierade Google och Samsung RIMM, med små löjliga tangentbord och allt. Sen insåg man plötsligt att iPhone var överlägsen.

attachicon.gifSamsung härmar Apple.jpg

Herr Chang har talat.

Du är så förvirrad så man häpnar! Att Samsung har rundade hörn på telefonen och ska likna iphone eller en grön telefonikon som iphone själva snott?? Då tycker jag personligen att Samsung har misslyckats gravt, då jag tycker iphone är bra mycket snyggare än en Samsung. Sen känns det patetiskt när du vet att iphone är en ren kopia från början själv, om inte... så vet resten av världen det, men det víll du inte veta av! Sen vet alla till skillnad från dig och din förvirrade värld att alla kopiera alla och modifierar innovativa funktioner till att bli ännu bättre, något apple och ios misslyckats kapitalt med.. och det är ju anledning till att dom blivit det största patenttrollet i världen! Sen när vi kommer till OS, så finns det väl inte nåt OS som så ogenerat och ohämmat snyltat på andra OS som ios gjort?? Men just det... du vill ju inte titta på videon, för du är ju ingen klickhora..Håhåjaja... patetiskt! Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Svammel som vanligt. Att Google och Samsung kopierat Apple är väl uppenbart för alla som har ögon att se med.

 

attachicon.gifSamsung before and after.png

 

Vi ser ju med all tydlig önskvärdhet att innan iPhone kopierade Google och Samsung RIMM, med små löjliga tangentbord och allt. Sen insåg man plötsligt att iPhone var överlägsen.

 

attachicon.gifSamsung härmar Apple.jpg

 

Herr Chang har talat.

 

 

Vem var först ???

 

http://en.wikipedia.org/wiki/LG_Prada

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Iphone

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, ingen som kommenterar den uppenbara skillnaden på Samsungs mobiler före och efter iPhone...

 

När Google började utveckla Android var det ett tangentbordsbaserat OS, något som ställde till vissa problem när Google drog igång kopiatorerna efter att ha sett den första iPhone. Nu ska det minsann vara multitouch och inget tangentbord!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En favorit i repris, Apple hade inte varit något utan alla sina stölder, ingen egen utveckling utan bara kopiera ... förlåt, stjäla andras hårda arbete, innovationer och idéer.

 

EDIT: Vad hände sen deras mästertjuv gick i graven? Ingenting!!

 

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Aha, ingen som kommenterar den uppenbara skillnaden på Samsungs mobiler före och efter iPhone...   När Google började utveckla Android var det ett tangentbordsbaserat OS, något som ställde till vissa problem när Google drog igång kopiatorerna efter att ha sett den första iPhone. Nu ska det minsann vara multitouch och inget tangentbord!   Herr Chang har talat.
Aha, ingen som kommenterar den uppenbara likheten mellan LG Prada och kopian iphone :rolleyes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, ingen som kommenterar den uppenbara skillnaden på Samsungs mobiler före och efter iPhone...

 

När Google började utveckla Android var det ett tangentbordsbaserat OS, något som ställde till vissa problem när Google drog igång kopiatorerna efter att ha sett den första iPhone. Nu ska det minsann vara multitouch och inget tangentbord!

 

Herr Chang har talat.

Hur skulle du själv designat en telefon med Multitouchskärm, med ett separat tangentbord, eller som LG-Prada gjorde?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skulle du själv designat en telefon med Multitouchskärm, med ett separat tangentbord, eller som LG-Prada gjorde?

 

 

MVH Tommy

 

Ähum, jag tror inte du förstod vad jag menade. Android var icke multitouch från början. Det blev liksom hastigt påklistrat när Google fått se iPhone.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske, eller så blev teknologin med multitouch  praktiskt genomförbar under tiden som det första Android utvecklades och de styrde om?

 

MVH Tommy 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

En favorit i repris, Apple hade inte varit något utan alla sina stölder, ingen egen utveckling utan bara kopiera ... förlåt, stjäla andras hårda arbete, innovationer och idéer.

 

EDIT: Vad hände sen deras mästertjuv gick i graven? Ingenting!!

 

 

Har du problem med engelskan? Hör du inte att Steve Jobs citerar Picasso? Fast hans resonemang ligger kanske bortom din horisont...

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du problem med engelskan? Hör du inte att Steve Jobs citerar Picasso? Fast hans resonemang ligger kanske bortom din horisont...

 

Herr Chang har talat.

 

Detta har du sagt innan och visst gör han det, han använder Picasso för att på ett sjukt sätt rättfärdiga sina egna stöldräder.

 

Steve: "We have always been shamless about stealing great ideas." 0:17-0:21 in i videon.

 

Ta fram hörapparaten nu HC, den utan "apple-har-aldrig-gjort-nåt-dumt-eller-stulit-alla-idéer"-filtret, så kommer även du att höra detta.

 

 

 

OT, ska vi göra en resa runt jorden där vi äter och krökar så kan nån filma oss. Vi kan slänga in lite apple-samsung-fighter så kan det bli en kul tv-serie :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...