Jump to content
IGNORERAD

Besöka vårdcentral i Sverige!


FarangLao

Recommended Posts

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    7

  • pigge01

    4

  • FarangLao

    4

  • Thainab

    1

Mest aktiva i denna tråd

står absolut inget om att det skulle innebära att man är bärare av Hiv  i Wikipenda om Vattenkoppor.

 

Jag hade HIV redan som 1-2 åring och sen fick jag det igen när jag fick vattkoppor för andra gången i gymnasiet... Undrar om jag hinner med ännu en omgång HIV innan jag dör...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger fortfarande att jag haft vattkoppor två gånger men inte bältros.

Du är sannerligen unik som människa, som om vi inte redan visste det. :crazy:

 

"Vattkoppor orsakas av ett virus som är mycket smittsamt. Man kan bara få vattkoppor en gång, men viruset stannar kvar i kroppen resten av livet. Ibland kan det aktiveras igen och orsaka sjukdomen bältros"

 

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Vattkoppor/

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är sannerligen unik som människa, som om vi inte redan visste det. :crazy:

 

"Vattkoppor orsakas av ett virus som är mycket smittsamt. Man kan bara få vattkoppor en gång, men viruset stannar kvar i kroppen resten av livet. Ibland kan det aktiveras igen och orsaka sjukdomen bältros"

 

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Vattkoppor/

 

Fritz..

 

Jag var för liten att minnas första gången men mina föräldrar sade åt mig att jag haft vattkoppor som väldigt liten.

Andra gången var jag nästan vuxen och kunde själv se vad jag råkat ut för. Jag hade inte många koppor, men en av dem sitter ännu som ett litet ärr i ansiktet.

Möjligt att jag är unik, men jag tror inte mina föräldrar ljög för mig. Sen är jag naturligtvis glad för att jag inte fick bältros i gymnasiet, för det lär inte vara en trevlig upplevelse...

 

Kanske jag har ett udda immunförsvar ? Jag kan faktiskt inte ens minnas när jag var så sjuk att jag vart sängliggande, förutom en hjärnhinneinflammation i början av 90-talet. Den försvann efter en god natts sömn på sjukhuset, men de behöll mig ändå i 2-3 dagar för observation.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick betala 2500 när mitt ex besökte vårdcentralen, trotts att hon hade försäkring... fick iof igen det fån försäkringen senare. Dyrt med pissprov för våra thai damer...

 

Tänk vad smidigt det hade kunnat ordnas med någon annans id-kort.

Din systers, mammas eller grannens eller nåt, men smidighet är tyvärr inte typiskt svenskt.

 

M

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger fortfarande att jag haft vattkoppor två gånger men inte bältros.

Sen vaknade du

Tid och pengar är det enda jag har!

Link to comment
Dela på andra sajter

HIV test är gratis och personalen på infektionsmottagningar är att rekommendera framför vårdcentralens "kvacksalvare"..

Doktorer som är bra på vårdcentralen försvinner därifrån snabbare än en löning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...