Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Hej

Heute Enligt Srt 7,56 Dollar Unt Bath 4,17 ( Forex?) 1 bath 22.35 Srt BKK Bank 4.48 Ganska stor skillnad!

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Yoopieee, yeah...

4.56 THB/SEK (2010-11-04 kl.14:28)

Källa: Yahoo Finance

En uppgång på 10 Satang på några få timmar!

Vad är det som händer?

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Yoopieee, yeah...

4.56 THB/SEK (2010-11-04 kl.14:28)

Källa: Yahoo Finance

En uppgång på 10 Satang på några få timmar!

Vad är det som händer?

//Singha711

Det är den jä-la Yänkarpesosen som duckar, tyvärr följer inte Thaipeson samma snabba logaritm...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

KÖPDATUM: 2010-11-07

BOKFÖRINGSDATUM:2010-11-09

BELOPP: 10 000,00 THB

BELOPP I KR: -2 262,97 kr

VÄXELKURS: 0,226297

PLATS: Bangkok

TEXT: Citibank Thaila

Citibanks ATM vid ASOK BTS. Som synes ingen 150 THB avgift. Man kunde även välja belopp större än 20 000THB

KÖPDATUM: 2010-11-07

BOKFÖRINGSDATUM:2010-11-09

BELOPP: 5 000,00 THB

BELOPP I KR: -1 131,46 kr

VÄXELKURS: 0,226292

PLATS: Bangkok

TEXT: Aeon Thana Sins

Snarlik kurs mellan Citi och Aeon. Båda uttage gjorda med ICA-mastercard

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste uttaget:

KÖPDATUM: 2010-11-05

BOKFÖRINGSDATUM: 2010-11-09

BELOPP: 15 150,00 THB

BELOPP I KR: -3 422,34 kr

VÄXELKURS: 0,225897

PLATS: -

TEXT: Upca

15150/3422,34 = 4,43 bath för en krona

bkb i Sri Thip.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nu har det börjat gå så fel igen.

Enligt vad jag sett har det gått ner ca 2-tiondelar på ett par dagar.

Vi skickade ner 100000 baht i förra veckan, i tron att 4.54 var toppen.

Vilket flyt, jag brukar alltid ha fel, mina "toppar" bruker vara "tillfälliga bottnar".

Så vi har gjort vad vi kunde för att hålle kursen uppe :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, att endast skicka en massa bath kors och tvärs påverkar inte kurserna nämnvärt.

Däremot kan det ha en viss inverkan på portot.

VäxlingsteoRetikern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick förbi Forex kontor i Linköping idag!

Dom ger400.77tbh för 100skr. Löjligt.:kort:

Jag kommer fortsätta "gå förbi" deras kontor.:na:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick förbi Forex kontor i Linköping idag!

Dom ger400.77tbh för 100skr. Löjligt.:kort:

Jag kommer fortsätta "gå förbi" deras kontor.:na:

Vilket dum huvud växlar i Sverig?!

Endast taxi pengar ATM finnes på BKK flygplats

Pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket dum huvud växlar i Sverig?!

Endast taxi pengar ATM finnes på BKK flygplats

Pigge01

Fråga dom som står hos dom å växlar.

De va kö där inne.

Stackare.

Folk som kom ut stirrade på mig när jag sa "jävla banditer" om Forex.

Växlar max 500skr i sverige innan jag åker.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickar alltid pengar till Thai bank.

Har alltid med mig Thai bath med till Sverige för näst kommande resa om man skulle behöva köpa något på vägen till huset.

Åker hädanefter tåg från Suvvan till BKK sen byte till minibuss mot Ayuttahaya= 100 bath :dance1:

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det verkar väldigt mysko om man jämför olika bankers kurser på thaibath i jämförelse till kronan har ni åxå lagt märke till det eller? å i så fall vilken bank eller skulle ni rekomendera att man har och eventuellr för över till Thailand med?

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det verkar väldigt mysko om man jämför olika bankers kurser på thaibath i jämförelse till kronan har ni åxå lagt märke till det eller? å i så fall vilken bank eller skulle ni rekomendera att man har och eventuellr för över till Thailand med?

Vad är det som verkar väldigt mysko? :huh: Och vad menar du med detta?-å i så fall vilken bank eller skulle ni rekomendera att man har och eventuellr för över till Thailand med? Ursäkta om jag inte kan läsa rätt men din fråga känns väldigt förvirrande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömmer du inte bort nu att du får pröjsa 150 baht för europeiskt bankkort, plus att swedbank tar 1.5 % i uttagsavgift på uttagen summa utanför sverige. Blir även det ganska stora pengar på ett år

Använd ICA bankkort så slipper ni utgiften från Sverige i alla fall. Det blir mycket på ett år.

Vid uttag i Thai med kort så dras pengarna 2-3 dagar senare med den kurs som då råder, summan reserveras ditt konto vid uttag men dras som sagt senare.

Samma om du överför pengar via Internet Svensk bank till Thaibank. KURSEN HOPPAR GANSKA FRISKT SÅ DET GÄLLER DÄR ATT HA "LITE" TUR.

Dom 150 Tbh på Svenska kort slipper man aldrig ifrån.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Använd ICA bankkort så slipper ni utgiften från Sverige i alla fall. Det blir mycket på ett år.

Vid uttag i Thai med kort så dras pengarna 2-3 dagar senare med den kurs som då råder, summan reserveras ditt konto vid uttag men dras som sagt senare.

Samma om du överför pengar via Internet Svensk bank till Thaibank. KURSEN HOPPAR GANSKA FRISKT SÅ DET GÄLLER DÄR ATT HA "LITE" TUR.

Dom 150 Tbh på Svenska kort slipper man aldrig ifrån.

Jo då på AEON atm slipper du dom och tydligen på Citibanks atm också

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då på AEON atm slipper du dom och tydligen på Citibanks atm också

EXCELLENT NEWS!!!! Today, I had a chance to confirm precisely what ThaiHome has posted below...

Indeed, the Citibank ATMs located in the Interchange 21 Tower at the corner of Sukhumvit and Asoke roads, accessible by a new skybridge from the Asoke BTS station, DO NOT charge the 150 baht foreign card withdrawal fee. Let me repeat that. DO NOT CHARGE THE 150 BAHT RIPOFF FEE!!!!!

Citibank appears to have made their Thailand headquarters in the Interchange 21 Tower, and their presence there includes a bank branch and a row of ATM and cash deposit machines.

I tested the ATM machines there for myself today, and did a comparison with the same routine U.S. bank VISA debit card a bit later at an AEON ATM. Then went home and checked online banking to confirm. No 150 baht withdrawal fee and the same exchange rate as the AEON ATM. And the rate was just about what I would have expected, 30.12 compared to a Friday Interbank Exchange Rate of 30.246.

In the Interchange 21 Tower, the Citibank ATMs are located on level B1. To access them, if you arrive via the BTS Skybridge, you come in on level UL, and then go down either the escalator or elevator a couple floors to level B1. The ATMs and Citibank branch are right there as you exit the elevator.

Perhaps, the fact that the Citi ATMs don't charge the 150 baht ATM fee makes some sense because Citibank is not part of the Thai Bankers Association, the Thai banks trade group that hatched the 150 baht scheme, just the same as AEON is not part of the TBA...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då på AEON atm slipper du dom och tydligen på Citibanks atm också

Även på Authaya banken, den gula banken slipper man 150bahts avgiften. Men jag tror dom justerar deras egna växelkurs. Det verkar inte bli billigare när jag kollar på mitt svenska bankkonto hur mycket som drogs... Ungefär samma som en bank med avgift. Det är väl en kompensation för att dom bjussar på 150baht antar jag.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även på Authaya banken, den gula banken slipper man 150bahts avgiften. Men jag tror dom justerar deras egna växelkurs. Det verkar inte bli billigare när jag kollar på mitt svenska bankkonto hur mycket som drogs... Ungefär samma som en bank med avgift. Det är väl en kompensation för att dom bjussar på 150baht antar jag.

Ja inte slapp jag de 150B på Ayuttaya Banken igår iallafall,vart i Thailand slipper du det?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var nere i höstas jagade jag runt hela Pattaya efter en atm utan avgift.Lyckades då inte finna någon. Avgift var det på blåa,gula,gröna,röda...

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var nere i höstas jagade jag runt hela Pattaya efter en atm utan avgift.Lyckades då inte finna någon. Avgift var det på blåa,gula,gröna,röda...

carrefour har du in i gången mot toaletterna ,den sista i raden har du en AEON

Link to comment
Dela på andra sajter

Även på Authaya banken, den gula banken slipper man 150bahts avgiften. Men jag tror dom justerar deras egna växelkurs. Det verkar inte bli billigare när jag kollar på mitt svenska bankkonto hur mycket som drogs... Ungefär samma som en bank med avgift. Det är väl en kompensation för att dom bjussar på 150baht antar jag.

Risk för att vara tjatig...Master Card beläggs med avgift, inte VISA.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

carrefour har du in i gången mot toaletterna ,den sista i raden har du en AEON

Tack för tipset ska testas i december!

Risk för att vara tjatig...Master Card beläggs med avgift, inte VISA.

Tja jag vet inte har VISA kort och det beläggs då med avgift..

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...