Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

28 minuter sedan, skrev Nicholas:

Annars satt dom väl på muggen, rökte, ringde eller pilla på telefonen nonstop.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Det kan ju vara möjligt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick in på Bankok bank idag och överförde 36k baht till mitt thai konto från Nordea. Uträknat blev det kurs på 3.54.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

:waaaht:

 

sek_icon.png SEK

Sweden
       
3.49          
3.52

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

:waaaht:

 

sek_icon.png SEK

Sweden
       
3.49          
3.52

Och Thailand förvarnar om fler räntehöjningar under 2019, så 1:3 ligger nog nära.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Soengsang said:

Och Thailand förvarnar om fler räntehöjningar under 2019, så 1:3 ligger nog nära.

och Invgves kommer nog inte att höja före 2037

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får väl glädja sig åt att det går starkt utför även för den Norska kronan som nu är nere på runt 3:70. Skadeglädjen är ju den enda sanna glädjen som bekant.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt tydligt vad omvärlden tyckte om den "uppgörelse" våra politikermuppar kom fram till. 3,51 nu på XE. Innebär väl runt 3.43 kontant. Sämsta på 10 år.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Esspe:

Väldigt tydligt vad omvärlden tyckte om den "uppgörelse" våra politikermuppar kom fram till. 3,51 nu på XE. Innebär väl runt 3.43 kontant. Sämsta på 10 år.

Så att även Norska kronan nått sin sämsta kurs på dom sista 10 åren samt att Euron under samma tidsperiod endast en gång stått lägre under en kort period är även det dom svenska politikermupparnas fel?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Så att även Norska kronan nått sin sämsta kurs på dom sista 10 åren samt att Euron under samma tidsperiod endast en gång stått lägre under en kort period är även det dom svenska politikermupparnas fel?

Se där..nu fick man ett minuskarma av Ken vilket för mig motsvarar minst 5 pluskarma av andra medlemmar. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Så att även Norska kronan nått sin sämsta kurs på dom sista 10 åren samt att Euron under samma tidsperiod endast en gång stått lägre under en kort period är även det dom svenska politikermupparnas fel?

Delvis, eftersom de påstår att Sverige går som tåget och det någonsin inte vart bättre samt vi går en så ljus framtid till mötes med all mena-kompetens som vi importerat, så borde givetvis SEK stärkts massor(inte bara lite) mot EUR.

Eller som så att det är en fasad som målas upp av "mupparna", som inte erkänner hur illa det egentligen är?

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Delvis, eftersom de påstår att Sverige går som tåget och det någonsin inte vart bättre samt vi går en så ljus framtid till mötes med all mena-kompetens som vi importerat, så borde givetvis SEK stärkts massor(inte bara lite) mot EUR.

Eller som så att det är en fasad som målas upp av "mupparna", som inte erkänner hur illa det egentligen är?

EUR kanske också har gått bra. Jämför med 2014 så har faktiskt Sverige gått lite sämre än många länder. Det är ingen som har gått dåligt eftersom det är högkonjunktur, men den är påväg att ta slut. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Se där..nu fick man ett minuskarma av Ken vilket för mig motsvarar minst 5 pluskarma av andra medlemmar. ;)

Nu är det fyra pluskarma, fattas en. Du har rätt i det du skriver men du tror väl inte de höginteligenta ekonomerna här

på MPR 🙃erkänner det

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

jämför med 2014 så har faktiskt Sverige gått lite sämre än många länder.

Hur kan det komma sig...... :);)

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hur kan det komma sig...... :);)

 

 

Jag vet inte. Uppdukat bord, stora visioner och mål ändå misslyckades dom. Trodde inte det var möjligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat

 

Detta med dåligt värde på kronan är Svenska politikers drömscenario, Svenskar ska spendera sina pengar i Sverige och inte åka på miljöförstörande flygresor till utlandet.

Och får miljöpartiet bestämma så är det cykelsemester som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Nu är det fyra pluskarma, fattas en. Du har rätt i det du skriver men du tror väl inte de höginteligenta ekonomerna här

på MPR 🙃erkänner det

Man blir lite avundsjuk på Fritzen som har en sådan klippa som backar upp :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev conservator:

Man blir lite avundsjuk på Fritzen som har en sådan klippa som backar upp :-)

:rotfl:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fritz:

Se där..nu fick man ett minuskarma av Ken vilket för mig motsvarar minst 5 pluskarma av andra medlemmar. ;)

Fritz

Det är lätt för dig som hjärntvättade sosse som bor i Thailand att alltid i alla lägen försvara dom.

Flytta hem istället och lev med ständiga skattehöjningar, massinvandringen med nytt valboskap till ditt så älskade parti och all annan skit som dom ställer till med.

Att ständigt behöva trängas bland skrikande araber och skitluktande negrer gör ingen normal Svensk glad.

Förresten du som vet allt kan ju kolla upp hur kronan har gått mot andra valutor sedan ditt älskade parti tog över Sverige.

Varför har det blivit så tror du?

För att Sverige går som tåget kanske :-) ?

 

MVH

Från sossehataren Ken.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Ken:

Fritz

Det är lätt för dig som hjärntvättade sosse som bor i Thailand att alltid i alla lägen försvara dom.

Flytta hem istället och lev med ständiga skattehöjningar, massinvandringen med nytt valboskap till ditt så älskade parti och all annan skit som dom ställer till med.

Att ständigt behöva trängas bland skrikande araber och skitluktande negrer gör ingen normal Svensk glad.

Förresten du som vet allt kan ju kolla upp hur kronan har gått mot andra valutor sedan ditt älskade parti tog över Sverige.

Varför har det blivit så tror du?

För att Sverige går som tåget kanske :-) ?

 

MVH

Från sossehataren Ken.

 

Tillhör du dom som öppnar sitt hjärta. Fredrik med co.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Ken:

Fritz

Det är lätt för dig som hjärntvättade sosse som bor i Thailand att alltid i alla lägen försvara dom.

Flytta hem istället och lev med ständiga skattehöjningar, massinvandringen med nytt valboskap till ditt så älskade parti och all annan skit som dom ställer till med.

Att ständigt behöva trängas bland skrikande araber och skitluktande negrer gör ingen normal Svensk glad.

Förresten du som vet allt kan ju kolla upp hur kronan har gått mot andra valutor sedan ditt älskade parti tog över Sverige.

Varför har det blivit så tror du?

För att Sverige går som tåget kanske :-) ?

 

MVH

Från sossehataren Ken.

 

Tacka vet jag SD dom öppnar inte sina hjärtan 5555555

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Delvis, eftersom de påstår att Sverige går som tåget och det någonsin inte vart bättre samt vi går en så ljus framtid till mötes med all mena-kompetens som vi importerat, så borde givetvis SEK stärkts massor(inte bara lite) mot EUR.

Eller som så att det är en fasad som målas upp av "mupparna", som inte erkänner hur illa det egentligen är?

Dom kanske ska ta sig lite utanför Rosenbad och kolla läget i Sverige "the great land" 55555

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Soensang. Vem fan bjöd in immigranterna till Sverige.

Jo Fredrik under valrörelsen 2014. Med sitt öppna era hjärtan.

Snurrar det fortfarande?

 

 

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Ja Soensang. Vem fan bjöd in immigranterna till Sverige.

Jo Fredrik under valrörelsen 2014. Med sitt öppna era hjärtan.

Snurrar det fortfarande?

 

 

Nja,dom kom ju i flock 1 år efteråt,och fredde visste nog att valet var kört och ville ställa till det för sossarna kommande mandatperiod(mina spekulationer)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev måne:

Nja,dom kom ju i flock 1 år efteråt,och fredde visste nog att valet var kört och ville ställa till det för sossarna kommande mandatperiod(mina spekulationer)

Precis.

Men om du tänker efter lite så är det ju svenskarna som blir lidande på detta.

Helt rätt att införa ID-kontroller vid våra gränser.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Precis.

Men om du tänker efter lite så är det ju svenskarna som blir lidande på detta.

Helt rätt att införa ID-kontroller vid våra gränser.

 

Klart som korvspad att svenskarna blir lidande,den så kallade utbildade invandring stannade nog på vägen och skrapet som blev kvar fick Sverige ta hand om.IQ-reserven visade sig inte ha grundskolekompetens ens,däremot helt andra färdigheter.Iran visste vad de gjorde när de utvisade afganerna(de flesta heroinberoende)Att det sedan blev lagligt att ljuga sig till UT och försörjning gjorde ju inte saken bättre.Att importera en religion är aldrig lätt,spec.inte en extremistisk sådan.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...