Jump to content
IGNORERAD

Uppmaning angående politiska nyhetsdiskussioner


Guest Atom

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    7

  • Poffa

    6

  • Vaxet

    3

  • HuligArne

    3

Mest aktiva i denna tråd

Hej

Tycker att det är ett mycket bra förslg som du kommer med, för det känns både tråkigt och lite som sabotage av dom aktuella politiska trådarna när Thaksin tas upp i nästan varenda tråd när det uppenbarligen inte alls är relevant, men det verkar som det finns ett inbyggt hat mot honom i vissa människor, och dom vill ha in honom i varenda tråd vilket gör att det ursprungliga ämnet drunknar i hatiska inlägg som ibland är både direkt felaktiga och överdrivna, själv är jag förvånad över att det kan finnas så mycket hat mot en person som är så älskad av en stor del av befolkningen och som är så framgångsrik när fria val hålls.

Själv är jag ju väldigt kritisk till militärens och herrklubbens inblandning i politiken och deras agerande för att få sin marionett installerad utan att han valdes in av folket, och jag har mycket svårt att acceptera ett sånt odemokratiskt handlande som jag ser som ett övergrepp på demokratin, och jag har varit väldigt kritisk mot det mesta som har förekommit politiskt i Thailand efter kuppen, och jag tar alla chanser att peka på dom fel som begås och på dom kopplingar som demokraterna har till landets odemokratiska krafter som såg till att dom installerades, och detta upplevs säkert som jobbigt och provokativt av hans beundrare på forumet som hävdar att han kom till makten på ett demokratiskt sätt och har skött sitt jobb exemplariskt, och som t.o.m försvarar dödandet i av civila i Bangkok som naturlig och laglig bekämpning av terrorister när sköterskor, reportrar, volontärer skjuts ned, då är det inte så konstigt att det blir diskussioner.

Många gånger är diskussionerna ganska heta och elaka, och övertramp som man inte borde vara så stolta över förekommer ifrån båda lägren, men själv tycker jag ändå att dom politiska trådarna och det som sker i Thailand är så viktigt att man står ut med klimatet och t.o.m tycker att det är ganska roligt ändå ibland annars hade man ju slutat vara med i dom för länge sedan, men jag vore precis som du glad om vi kunde försöka hålla oss mer till ämnet i trådarna och sluta dra in Thaksin överallt och ha honom som någon slags måttstock i alla andra politikers yrkesliv och agerande, det borde finnas bättre förebilder och måttstockar politiskt.

Så jag ska själv försöka skärpa mig lite och hoppas på att andra är beredda att göra likadant, för någon censur eller moderering av politik skulle inte vara bra, och det bästa för dom som ogillar politik är nog att inte läsa trådarna, men det är ändå det viktigaste ämnet i Thailand, även om många helst bara vill tänka på sol, bad och semester när det gäller Thailand.

Mvh Isan Lover

Jo detta är verkligen rätt tråd för inlägg likt detta. :crazy:

Edit: skrattar hela tiden, mycket spännande att se hur P3 och Atom hanterar denna tråd efter ovanstående inlägg, som sagt, lycka till!

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Verkar vara en allmän missuppfattning att vi skulle vara emot debatt och diskussion.

Det som skulle uppskattas är att generella diskussioner om politik, som inte rör en nyhet publicerad av MPR, hålls i "Detta händer just nu"-tråden.

Bara för att slippa ha flera, exakt likadana diskussioner, i flera olika trådar.

Är det för mycket begärt?

Om svaret är ja, gå till start-sidan och ignorera detta meddelande och hela tråden förresten.

Om svaret är nej, bjud dig själv på en god kopp kaffe.

Jag håller med dig S3. Det är egentligen tråkigt att vi alltid hamnar i röd-gul, Thaksin-övriga diskussioner. Jag vet att jag aktivt bidrar till detta. Tyvärr blir det så när vi har så kraftigt polariserade åsikter i forumet.

Jag skall försöka tänka på detta när jag skriver (kan bli svårt ibland men jag ska försöka)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore det inte en tanke att moderatorer flyttar trådar eller delar av trådar där man hamnar off topic och det retar någons känsla för rätt och fel.

Skall man börja låsa trådar på grund av att de hamnar off topic så måste man ju i rättfärdighetens namn låsa alla trådar som hamnar off topic, och det skulle nog medföra att samtliga trådar på forumet (i alla fall så gott som alla) skulle låsas.

Att låsa ett fåtal utvalda trådar för att dom hamnar off topic medför att man inte längre kommer att delta i en diskussion då man ändå inte tillåts detta.

Mvh

Peo

PS!

Jag bjöd mig själv på en kopp kaffe även om jag inte håller med Surin P3.. :wink:

Som jag ser det, är en nyhet en nyhet.

Att låsa en nyhetstråd är väl inte hela världen, det kommer nya hela tiden.

Ser dock självklart helst att vi slipper låsa trådar och om möjligt, precis som du skriver, flyttar dem till passande tråd istället och diskussionen kan fortsätta där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många här på forumet gillar att hacka på Thaksin, och absolut inte utan anledning

Men det är EN person som i ALLA trådar han gör inlägg i ALLTID tar upp motsatsen till Thaksin d.v.s "militären, eliten och herrklubben"

Knappast en balanserad situation :whistle:

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Tycker att det är ett mycket bra förslg som du kommer med, för det känns både tråkigt och lite som sabotage av dom aktuella politiska trådarna när Thaksin tas upp i nästan varenda tråd när det uppenbarligen inte alls är relevant, men det verkar som det finns ett inbyggt hat mot honom i vissa människor, och dom vill ha in honom i varenda tråd vilket gör att det ursprungliga ämnet drunknar i hatiska inlägg som ibland är både direkt felaktiga och överdrivna, själv är jag förvånad över att det kan finnas så mycket hat mot en person som är så älskad av en stor del av befolkningen och som är så framgångsrik när fria val hålls.

Själv är jag ju väldigt kritisk till militärens och herrklubbens inblandning i politiken och deras agerande för att få sin marionett installerad utan att han valdes in av folket, och jag har mycket svårt att acceptera ett sånt odemokratiskt handlande som jag ser som ett övergrepp på demokratin, och jag har varit väldigt kritisk mot det mesta som har förekommit politiskt i Thailand efter kuppen, och jag tar alla chanser att peka på dom fel som begås och på dom kopplingar som demokraterna har till landets odemokratiska krafter som såg till att dom installerades, och detta upplevs säkert som jobbigt och provokativt av hans beundrare på forumet som hävdar att han kom till makten på ett demokratiskt sätt och har skött sitt jobb exemplariskt, och som t.o.m försvarar dödandet i av civila i Bangkok som naturlig och laglig bekämpning av terrorister när sköterskor, reportrar, volontärer skjuts ned, då är det inte så konstigt att det blir diskussioner.

:blah::blah::blah::blah:

Mvh Isan Lover

:crazy::crazy::crazy:

Nu blev det dags att flytta tråden till "Det händer Just nu"

På samma sätt som du anser att jesus tas upp för ofta så kan jag lova dig att om du hade den minsta känsla så hade du insett att din agitation bara är sövande. Men detta inlägg visar just att du inte förstår det.

Dags att flytta tråden! :-)

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ar inte hemma och en BB ar inte sa praktisk att skriva inlagg pa men lite diplomatiskt kan jag kanske saga att vissa personers sjalvinsikt lamnar en del I ovrigt att onska och att det ar ratt fantastsikt att man lyckas anvanda varenda uttjatad floskel I en trad som handlar om att sluta atervinna uttjatde slogans I varenda trad ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att låsa tråden direkt känns lite överdrivet.

Lite självcensur måste väl innehas av våra kära medlemmar :wink:

Men jag tänker mig att vid urspårning kan tråden låsas.

Så håll er till ämnet, annars låsning. Enkelt. Eller rättare sagt, det låter enkelt. :)

Otroligt lite, om ens någon, självcensur visade det sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tur att jag hade den där smileyn som blinkar med ena ögat.

Utan den hade man kunnat tro att jag är totalt verklighetsfrånvarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, forumet borde ha en skyddad avdelning typ Nightlife med namnet Oliktänkare, där måttliga diskussioner kunde få förekomma.

På så sätt skulle vi folkpartister slippa dessa kverulanter.

Arne Friggebod

PS: Även Göteborgarna skulle kunna hålla till där.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Hela 24 inlägg innan "herrklubben" dök upp även i denna tråd.

Det bör väl vara rekord för en tråd i Nyheter på MPR? Iallafall på topp tre listan...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tycker att det är ett mycket bra förslg som du kommer med, för det känns både tråkigt och lite som sabotage av dom aktuella politiska trådarna när Thaksin tas upp i nästan varenda tråd när det uppenbarligen inte alls är relevant, men det verkar som det finns ett inbyggt hat mot honom i vissa människor, och dom vill ha in honom i varenda tråd vilket gör att det ursprungliga ämnet drunknar i hatiska inlägg som ibland är både direkt felaktiga och överdrivna, själv är jag förvånad över att det kan finnas så mycket hat mot en person som är så älskad av en stor del av befolkningen och som är så framgångsrik när fria val hålls.

Själv är jag ju väldigt kritisk till militärens och herrklubbens inblandning i politiken och deras agerande för att få sin marionett installerad utan att han valdes in av folket, och jag har mycket svårt att acceptera ett sånt odemokratiskt handlande som jag ser som ett övergrepp på demokratin, och jag har varit väldigt kritisk mot det mesta som har förekommit politiskt i Thailand efter kuppen, och jag tar alla chanser att peka på dom fel som begås och på dom kopplingar som demokraterna har till landets odemokratiska krafter som såg till att dom installerades, och detta upplevs säkert som jobbigt och provokativt av hans beundrare på forumet som hävdar att han kom till makten på ett demokratiskt sätt och har skött sitt jobb exemplariskt, och som t.o.m försvarar dödandet i av civila i Bangkok som naturlig och laglig bekämpning av terrorister när sköterskor, reportrar, volontärer skjuts ned, då är det inte så konstigt att det blir diskussioner.

Många gånger är diskussionerna ganska heta och elaka, och övertramp som man inte borde vara så stolta över förekommer ifrån båda lägren, men själv tycker jag ändå att dom politiska trådarna och det som sker i Thailand är så viktigt att man står ut med klimatet och t.o.m tycker att det är ganska roligt ändå ibland annars hade man ju slutat vara med i dom för länge sedan, men jag vore precis som du glad om vi kunde försöka hålla oss mer till ämnet i trådarna och sluta dra in Thaksin överallt och ha honom som någon slags måttstock i alla andra politikers yrkesliv och agerande, det borde finnas bättre förebilder och måttstockar politiskt.

Så jag ska själv försöka skärpa mig lite och hoppas på att andra är beredda att göra likadant, för någon censur eller moderering av politik skulle inte vara bra, och det bästa för dom som ogillar politik är nog att inte läsa trådarna, men det är ändå det viktigaste ämnet i Thailand, även om många helst bara vill tänka på sol, bad och semester när det gäller Thailand.

Mvh Isan Lover

Fan du måste ha hakat upp dig.. samma svammel gång på gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter tråden, läs trådstarten och sedan inlägg 25, en genuin och mycket kul MPR klassiker.

T.o.m herrar moderatorer blev mållösa, och det är minsan inte lätt att åstadkomma!

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Lyfter tråden, läs trådstarten och sedan inlägg 25, en genuin och mycket kul MPR klassiker.

T.o.m herrar moderatorer blev mållösa, och det är minsan inte lätt att åstadkomma!

Ja det säger det mesta :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tycker att det är ett mycket bra förslg som du kommer med, för det känns både tråkigt och lite som sabotage av dom aktuella politiska trådarna när Thaksin tas upp i nästan varenda tråd när det uppenbarligen inte alls är relevant, men det verkar som det finns ett inbyggt hat mot honom i vissa människor, och dom vill ha in honom i varenda tråd vilket gör att det ursprungliga ämnet drunknar i hatiska inlägg som ibland är både direkt felaktiga och överdrivna, själv är jag förvånad över att det kan finnas så mycket hat mot en person som är så älskad av en stor del av befolkningen och som är så framgångsrik när fria val hålls.

Själv är jag ju väldigt kritisk till militärens och herrklubbens inblandning i politiken och deras agerande för att få sin marionett installerad utan att han valdes in av folket, och jag har mycket svårt att acceptera ett sånt odemokratiskt handlande som jag ser som ett övergrepp på demokratin, och jag har varit väldigt kritisk mot det mesta som har förekommit politiskt i Thailand efter kuppen, och jag tar alla chanser att peka på dom fel som begås och på dom kopplingar som demokraterna har till landets odemokratiska krafter som såg till att dom installerades, och detta upplevs säkert som jobbigt och provokativt av hans beundrare på forumet som hävdar att han kom till makten på ett demokratiskt sätt och har skött sitt jobb exemplariskt, och som t.o.m försvarar dödandet i av civila i Bangkok som naturlig och laglig bekämpning av terrorister när sköterskor, reportrar, volontärer skjuts ned, då är det inte så konstigt att det blir diskussioner.

Varför missa ett tillfälle även denna gång att gå motströms?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo detta är verkligen rätt tråd för inlägg likt detta. :crazy:

Edit: skrattar hela tiden, mycket spännande att se hur P3 och Atom hanterar denna tråd efter ovanstående inlägg, som sagt, lycka till!

Hej

Jag skrattar också, det förlänger livet har jag hört och det blir fan så mycket roligare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Många här på forumet gillar att hacka på Thaksin, och absolut inte utan anledning

Men det är EN person som i ALLA trådar han gör inlägg i ALLTID tar upp motsatsen till Thaksin d.v.s "militären, eliten och herrklubben"

Knappast en balanserad situation :whistle:

IL är politikens svar på BTT. Samma visa om och om igen. IL blir dock inte otrevlig i sina diskussioner utan håller god ton trots intensiva angrepp.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

IL är politikens svar på BTT. Samma visa om och om igen. IL blir dock inte otrevlig i sina diskussioner utan håller god ton trots intensiva angrepp.

Neil

TROTS det skapar han ändå väldigt mycket dålig stämning och irritation på forumet med sina ständiga mantror och fula påståenden om saker som "alla vet", "thailändska folket vill", "alla som någon gång varit i Thailand vet" etc etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

TROTS det skapar han ändå väldigt mycket dålig stämning och irritation på forumet med sina ständiga mantror och fula påståenden om saker som "alla vet", "thailändska folket vill", "alla som någon gång varit i Thailand vet" etc etc etc

Exactemente Bäste Forum Fanjunkare, bäst är att bara läsa med ett öga så att man hinner blunda när det kommer något man ogillar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Lyfter tråden, läs trådstarten och sedan inlägg 25, en genuin och mycket kul MPR klassiker.

T.o.m herrar moderatorer blev mållösa, och det är minsan inte lätt att åstadkomma!

lyfta en klistrad tråd, de blir de pluskarma för

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

TROTS det skapar han ändå väldigt mycket dålig stämning och irritation på forumet med sina ständiga mantror och fula påståenden om saker som "alla vet", "thailändska folket vill", "alla som någon gång varit i Thailand vet" etc etc etc

bosätter man sej i en småstad i Isaan där alla älskar röda tröjor så tror man att hela folket älskar röda tröjor, de tror iallafall jag :)

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Jaha.kul att du delar med dig av dina tankar, verkligen. :ironi:

va tror du själv då, med tankar som att mordbrännare ska ha medalj för frihetskamp osv?

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker lista ut om det är någon avancerad form av postironisk dubbel/trippel-ironi som vissa medlemmar gett sig på här i tråden eller om det faktiskt bara är så ohyggligt roligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sanslöst. En tråd som handlar om att försöka skapa ett vettigt debattklimat och om att inte bara tjafsa om Thaksin är dum/Thaksin är bra i varenda tråd...slutar i just denna diskussion. Pajkastning och barnsliga påhopp återigen. Är ni nöjda med er själva nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...