Jump to content
IGNORERAD

ut-kort


rydal4

Recommended Posts

hej ! Har en fråga som jag hoppas få snabbt svar på.Min fru har i dagarna fått permanent ut.

och får det nya ut-kortet, Men nu har vi ju gift oss och bytt namn,Så i ut- kortet

kommer det nya namnet att stå och i passet det gamla.vi åker till Thailand snart, blir

det problem när vi kommer tillbaka till sverige ? hon har svenskt id kort ochså med nya namnet.

mvh. rydal

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Det kan jag inte tänka mig.Hon har ju personnummer,om dom slår på det i datan så kommer ju alla uppgifter fram. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent spontant så råder jag er att skaffa ett nytt Thaipass (om det är ett sånt hon har) och registrera hennes nya namn på Amphur i Thailand.

Kan väl inte vara fel?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Ja, det kan bli problem om namnet i UT-kortet och passet inte stämmer överens. Ordna ett nytt pass med det nya namnet när hon ändå är i Thailand.

Eftersom ni gifte er och frugan bytt namn behöver hon registrera namnet hos amphur och få ett nytt thai ID-kort.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det kan bli problem om namnet i UT-kortet och passet inte stämmer överens. Ordna ett nytt pass med det nya namnet när hon ändå är i Thailand.

Eftersom ni gifte er och frugan bytt namn behöver hon registrera namnet hos amphur och få ett nytt thai ID-kort.

Mvh Thaikonsult

Hur löser man då namnet på returbiljetten?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

hej ! och tackar för svar , men som sagt var hur löser man namnet på biljetten.?

kan man använda gamla passet ochså ?

mvh. rydal

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Antingen visar man även upp det gamla passet eller ber resebyrån ändra efternamnet.

Mvh Thaikonult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller köp 2 enkla med Air Berlin med olika namn, kostar ungefär samma som en tur å retur.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ! Tackar så mycket för svaren, Det får bli ett nytt pass,och

namnändring på biljetten från bkk.

mvh. rydal

Link to comment
Dela på andra sajter

hej ! Nu har frugan fått ut-kortet,Och det följer med ett papper som säger.

"Det är särskilt viktigt vid gränspassage att samma uppgifter fins i

passet som i folkbokföringen och på ut-kortet."

så nu vet man vad som måste göras,,,

mvh.rydal

Link to comment
Dela på andra sajter

hej ! Nu har frugan fått ut-kortet,Och det följer med ett papper som säger.

"Det är särskilt viktigt vid gränspassage att samma uppgifter fins i

passet som i folkbokföringen och på ut-kortet."

så nu vet man vad som måste göras,,,

mvh.rydal

Vilka åker ni med ? Tillåter dom verkligen namnändring på biljetten? Annars tycker jag att det jämt står när man bokar : Se till så att namnet är exakt stavat på biljetten så som det är stavat i passet, namnändring tillåts inte. Nåt sånt ivf MVH HNjap.gif

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

hej ! Vi åker med thai, Åker från sverige med gamla passet inget problem här.

Sedan nytt pass i Thailand,Och byta namn i biljett mot en avgift. eller

använda gamamla passet vid check in bkk. sedan ut-kort + nya passet vid

ankomst sverige. hoppas jag i alla fall :-)

mvh.rydal

Link to comment
Dela på andra sajter

hej ! Vi åker med thai, Åker från sverige med gamla passet inget problem här.

Sedan nytt pass i Thailand,Och byta namn i biljett mot en avgift. eller

använda gamamla passet vid check in bkk. sedan ut-kort + nya passet vid

ankomst sverige. hoppas jag i alla fall :-)

mvh.rydal

Ok Byt namn då.. Frugans UT (numera put) som hon har i sitt pass brukar kollas jävligt noga vid check in + passkontroll i bkk/phuket.. Lycka till med allt o ha en go semester. MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten förtydling, vid check in i bkk, Gammla pass+ nya passet+ ut-kort

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten förtydling, vid check in i bkk, Gammla pass+ nya passet+ ut-kort

Hallåj.

Pratade med Thai Airways I Sthlm så sent som igår om precis detta, och fick till svar att

det accepteras inte att visa upp det gamla passet vid check-in i Bkk för att påvisa namn-

ändringen, utan ett makulerat pass är ett makulerat pass. Så svenska efternamnet på

hemresebiljetten är nog det absolut säkraste.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...