Forum om Thailand - Gå till innehåll

Bild

Phuket-Pattaya

Denna tråd har arkiverats

När en tråd inte har svar på lång tid arkiveras den och nya svar tillåts inte. Starta gärna en ny tråd.
21 svar till denna tråd

#16 FemmeDeFatale

FemmeDeFatale

Prathom ประถม

• Medlem
  • PipPip
  • 499 inlägg

Inlagd 20 mars 2011 - 18:30

Ja det låter helt grymt roligt en sån resa,säkert en upplevelse. Vem var det som körde Honda CBR 150cc ?? Hade en exakt likadan sist jag var i phuket och den hade jag inte viljat köra med långa sträckor :whistle: Det räckte att jag skulle ta mig från Chalong-Patong så hade en öm bak och stel i nacken och axlar. Men ska köpa mig i december en Kawasaki Ninja 2011 250cc,fundera lite nu om man inte skulle ta och gjort samma resa som du gjorde.

Det var min man som körde Honda CBR 150cc´n och han rekommenderar dig Honda CBR 250´n för halva priset av Ninjan ;) Same same hoj säger han :D
Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

#17 FemmeDeFatale

FemmeDeFatale

Prathom ประถม

• Medlem
  • PipPip
  • 499 inlägg

Inlagd 20 mars 2011 - 18:41

Måste säga att vi haft många skratt på vägen...ibland så satt det hundar raka i ryggen på motorvägen och tittade på trafiken...ibland, eller oftast, så sov dom ihopkrupna mitt på vägen så man fick väja för dom, eller så var dom fullkomligt platta efter ett antal lastbilar som kört över dom...man började till sist att se dem som vilt.kossor på vägrenen som betade...kossor som slitit sig loss från sina snören och sprang hej vilt omkring på motorvägen...80-åriga farmor och farfar som satt leende på ett pickup flak i 140-150km/h.

#18 freddan_gbg

freddan_gbg

Prathom ประถม

• Medlem
  • PipPip
  • 227 inlägg

Inlagd 20 mars 2011 - 20:01

Tufft gjort måste jag säga, tack för att du delar med dig.

#19 Kenneth4618

Kenneth4618

Fd Humorist numera Jägare

• Aktiv medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11 385 inlägg

Inlagd 20 mars 2011 - 20:04

Säkert en kul resa :great: Gärna mer bilder

Hur många mil blev det ?

Man kanske skulle moppen till Pattis nästa gång, Wang Sam Mo - Pattaya ca 70 mil

Konto för bidrag till Udon Thani Home for Girls Handelsbanken 6879 749365978

#20 clion

clion

Thaiveteran

• Aktiv medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 16 716 inlägg

Inlagd 20 mars 2011 - 20:11

Häfftigt :great:
När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...
Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.
Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

#21 Up2You

Up2You

Mattayom ton มัธยมต้น

• Medlem
  • PipPipPip
  • 725 inlägg

Inlagd 20 mars 2011 - 20:12

Det var min man som körde Honda CBR 150cc´n och han rekommenderar dig Honda CBR 250´n för halva priset av Ninjan ;) Same same hoj säger han :D

Ja,min kompis köpte den nya Honda CBR 250cc i december,han var den första som fick den :great: den är riktigt snygg. Han fick betala 107.000bath för den inkl. försäkringar osv.
Anledningen att jag ska köpa en Kawasaki är att jag inte vill ha samma som han hehe...(lite löjligt kanske) men sen ska Kawasakin vara något bättre i vrid osv. Jag får betala 40.000bath mer för kawasakin tyvärr.Men har hittat den färgen jag vill ha, vit/svart. Riktigt snygg!! Längtar till december redan hehe..

#22 FemmeDeFatale

FemmeDeFatale

Prathom ประถม

• Medlem
  • PipPip
  • 499 inlägg

Inlagd 22 mars 2011 - 09:02

Med alla rundkörningar på vägen så blev det 250 mil, är inte sugen på att ta en längre tripp än till stranden just nu, men vem vet vad som händer i höst. Går det att ta hojarna på tåg till Bangkok? Har funderingar på norra Thailand nästa gång :whistle:

Annons          

Farang Staffing - Frilansa i Sverige och tjäna mer.