Jump to content
IGNORERAD

Snabbtåg Bangkok - Rayong 1 timme!


Jordbromannen

Recommended Posts

Som vanligt, Här satsas det, men i Thailands Norrland? Här önskar vi bara och få ordentligt med regn, så risskörden blir bra och BKK borna och andra välgödda människor kan leva billigt och tjäna pengar på böndernas slit. Så är livet, har man inget så ska man inget ha, för dom som har, ska ha allt. Här enkelspår, diesel lok, SJU timmar från BKK och hit. FY FAÁN

Kram alla kortsynta människor Hälsar Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt, Här satsas det, men i Thailands Norrland? Här önskar vi bara och få ordentligt med regn, så risskörden blir bra och BKK borna och andra välgödda människor kan leva billigt och tjäna pengar på böndernas slit. Så är livet, har man inget så ska man inget ha, för dom som har, ska ha allt. Här enkelspår, diesel lok, SJU timmar från BKK och hit. FY FAÁN

Kram alla kortsynta människor Hälsar Anders

Tänkas kan, att Thailand gör som de flesta andra länder, satsar på att för bättra infrastrukturen där den behövs som mest, alltså där folk reser mest, inte i "Glesbyggden".

Detta syns tydligt här i Bkk där det byggs vägar/broar och nya skytrain linjer i massor, bara för att förbättra trafiksituationen, det är knappast skrytbyggen utan nödvändigheter för att samhället skall funka.

Att bygga bredare vägar i Issan är antagligen också en bra idé så att diverse rattfyllon får större vingelmån.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det snabbtåg som ligger ligger längst fram i planeringen ska gå till Nong Khai. Mycket mer glesbygd än så kan det knappast bli i Thailand.

Läs mer här

http://www.atimes.com/atimes/Southeast_Asia/LJ22Ae01.html

Poffa

Mycket intressant artikel!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlägg raderade som passar bättre i PM. Om ens där.

Håll er till ämnet, tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant P3, Tommys skitinlägg får vara kvar? Hånar Du oss från Isaan?

Tommy: Att bygga bredare vägar i Issan är antagligen också en bra idé så att diverse rattfyllon får större vingelmån.

MVH Tommy

Tack för kaffet P3. Du är en "skön" människa, låta påståendet vara kvar men inte svaret, besviken blir jag

mvh Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tala ur skägget Anders.

Tommys svar på ditt inlägg får vara kvar, ja.

Dina svar på Tommys inlägg fick inte vara kvar.

Och Tommys svar på dina inlägg fick inte heller vara kvar.

Det ni pratade om kan tas via PM. Vad är det som är fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok P3: Du har städat, Tommys inlägg låg kvar, Lugnt och fint, glasögona på ;-) Kram från den FEMTE största provincen Eat That ;-)

mvh Din kompis

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok P3: Du har städat, Tommys inlägg låg kvar, Lugnt och fint, glasögona på ;-) Kram från den FEMTE största provincen Eat That ;-)

mvh Din kompis

Du har PM.

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Jordbromannen

Rayong är med i Thailands framtidsplaner och man planerar nu för höghastighetståg mellan Bangkok-Rayong, 221km (Bt72 billion)

Övriga sträckor är:

Bangkok-Chiang Mai 745km (costing Bt229 billion)

Bangkok-Nongkhai 615km (Bt201 billion)

Bangkok-Padang Besar 982km (Bt297 billion)

På nedanstående länk står litet mer om detta:

http://www.thaivisa.hi-speed-train/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Rayong är med i Thailands framtidsplaner och man planerar nu för höghastighetståg mellan Bangkok-Rayong, 221km (Bt72 billion)

Övriga sträckor är:

Bangkok-Chiang Mai 745km (costing Bt229 billion)

Bangkok-Nongkhai 615km (Bt201 billion)

Bangkok-Padang Besar 982km (Bt297 billion)

På nedanstående länk står litet mer om detta:

http://www.thaivisa.hi-speed-train/

Ja vi får väl se om vi lever när dom sträckorna är klara.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Mycket intressant, hoppas det blir verklighet.

Vore intressant att se sträckning och tänkta stationer.

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbromannen
On 2016-05-12 at 10:10, skrev apknug:

Mycket intressant, hoppas det blir verklighet.

Vore intressant att se sträckning och tänkta stationer.

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Contractors would receive 25-year concessions to operate the trains, he said. Officials earlier estimated the construction would take more than three years. 

Please credit and share this article with others using this link:http://www.bangkokpost.com/news/transport/968613/hua-hin-rayong-to-get-high-speed-trains. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Post Publishing PCL. All rights reserved.

 

Det ska ta minst 3 år att bygga? Här går det undan! Ja vilka som är tänkta stationer är också spännande. Var i Rayong är stationen tänkt att bli? Blir det i Rayong city eller snarare typ Sattahip eller nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Burken:

Varför inte satsa på Hyperloop direkt i samarbete med grannländerna.

Kunde bli blixtsnabba visa runs.

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-36273151

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Visa run? Borde inte Thailand bygga för thai och framtiden och deras framtid, hehe.

 

Hängpungarna har all tid för visa-run eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...