Jump to content
IGNORERAD

Ringa (billigt) till Thailand


Eien

Recommended Posts

Hi,

I'd need to find a cheap-ish way to call to Thailand. Especially mobile numbers.

In the past I have been using VoIPDiscount, but theur service is complete bullshit nowadays. I have also heard that Skype has multiple issues when trying to call Thailand.

I would prefer voip software, but I am able to call from mobile (Telia) if everything else fails.

I'd be grateful if someone could help me out. I tried to search the forums, but didn't find anything. Maybe my Swedish is too weak :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hello:)

I use Tele2 IP-phone

tele2.jpg

As you can see.. 2 hours and 34 minutes is 35SEK (to "homephone" in Thailand)

And 51 minutes to mobile phone in Thailand is 27SEK

We are very pleased with Tele2

BR

///Thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

I recommend Rebtel. With this you have an account at Rebtel and you specify a numbers of callers in Sweden.

Then you also add your Thai phone numbers that you like to call. Each Thai number will than be linked to a local 08 number (Stockholm).

So the cost to call. From your caller to Call Stockholm. Ex do you have 3 Vänner mobile it's free. Or you have some free service on your homephone. Then Rebtel adds about 7 öre per minute.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

We use Skype, no problems for us.

Best regards

BBJ

:wai:

With the new pricing that Skype have to call Thailand it's a problem. Be glad that you have your Thailand service and do not cancel as you can newer have it again.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Hello:)

I use Tele2 IP-phone

tele2.jpg

As you can see.. 2 hours and 34 minutes is 35SEK (to "homephone" in Thailand)

And 51 minutes to mobile phone in Thailand is 27SEK

We are very pleased with Tele2

BR

///Thure

Kunde inte låta bli :) att jämföra din totala räkning för en månad. Du betalar på denna 626,63 för telefondelen.

Om du använt Megaphone IP telefoni och Rebtel för Thailand samtalen så hade denna del av räkningen kostat 306:- istället. :clapping:

Sedan antar jag att bredbandet kanske är billigare pga av IP telefonen. men ändå.

Jag vet. Jag skall inte göra sådant: Men det är det jag lever på så det är väl en yrkessjukdom.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan

Nåja, det var i detta fallet bara Thailandsdelen som skulle jämföras.

Mvh

///Thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hi,

I'd need to find a cheap-ish way to call to Thailand. Especially mobile numbers.

In the past I have been using VoIPDiscount, but theur service is complete bullshit nowadays. I have also heard that Skype has multiple issues when trying to call Thailand.

I would prefer voip software, but I am able to call from mobile (Telia) if everything else fails.

I'd be grateful if someone could help me out. I tried to search the forums, but didn't find anything. Maybe my Swedish is too weak :whistle:

I use a mobile with flaterate and the calls to Thailand thru Rebtel.

Lowest price with most flexability i think.

Check it out

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har hittat ett nytt telefonkort med obegränsat fria samtal till Thailand vanlig telefon eller mobil under 30 dagar.

Kortet kostar 100 kronor.

FRUN SÄGER ATT DET FUNKAR BRA!

WWW.TELEZ.SE

MVH WALKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har hittat ett nytt telefonkort med obegränsat fria samtal till Thailand vanlig telefon eller mobil under 30 dagar.

Kortet kostar 100 kronor.

FRUN SÄGER ATT DET FUNKAR BRA!

WWW.TELEZ.SE

MVH WALKER

Somehow this feels like one of those too-good-to-be-true offers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder Skype sedan många år tillbaka.

Tjejen bor utan Saraburi, i bland har vi dålig kontakt från dator till dator,då brukar jag ringa.

Och använder då Skype,

Men fixade till en annan operatör nu i dagarna http://www.thaitel.com/ ni får titta själva vad det är.

Annars är det lätt med Skype och ha allt på ett ställe.

Har även Skype i Iphonen och tycker det är smidigt att ringa från jobbet över trådlöst.

Ha en bra kväll

Ja,som ni kanske märkt redan lider jag av DYSLEXI :respect:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

jag använder skype. Råkade första gången beställa det dyrare skype som kostar 84 kr i månaden. För att kunna tala med 40 länders mobil. Skulle beställa endast thai. Men va fan . Jag betalar 84 kr i månaden . Betalade just denna summa förra veckan för att ringa hur mycket som helst. Frugan kan tjattra hur mycket eller hur lite som helst. Tänker inte ändra abonnemangså länge dom vill ha mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova denna. Har haft den i 1½ år och funkar suveränt bra. Kan ringa från fast och mobile till fast och mobile.

http://www.operatorone.eu/

Du den var inte tokig,hur är kvalitén på samtal?

Har nu registrerat mig där,och fick 50 min som prov samtal.

I morgon när kärleken vaknat blir det att ringa :dance1:

Tack för tipset

Ändrades av Isan Rider

Ja,som ni kanske märkt redan lider jag av DYSLEXI :respect:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du den var inte tokig,hur är kvalitén på samtal?

Har nu registrerat mig där,och fick 50 min som prov samtal.

I morgon när kärleken vaknat blir det att ringa :dance1:

Tack för tipset

Funderar på om jag varit packad hela kvällen och mist förståndet men vad med den är bättre än Rebtel? B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Samtalskvalitén är bra. Du kan registrera upp till 50 nummer i världen som du kan ringa till. När du registrerar ett nummer i t.ex Thailand så får du ett telefonnummer i Sverige som du ringer till. Allt fungerar jättebra. Om det är bättre eller sämre än Rebtel vet jag inte. Du kan även reistrera ett telefonnummer i t.ex Thailand som bekanta där ringer så kopplas det till din telefon i Sverige. Hur man registrerar sig står på hemsidan. Enda problemet jag hade i början var hur man gjorde för att ringa från mobilen. Man skall skriva *31# före telefonnumret i Stockholm 08XXXXXX. Stod inte så tydligt i instr. för 2 år sedan. Kanke bättre nu. Du kan registrera 10 nummer som du sedan kan ringa från. Jag tycker att det är toppen. De som inte tycker det kan avstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Produktinfo

Free Call Thailand

[FCT] 99,00Kr

Klicka för förstoring

Med Free Call Thailand ringer du obegränsat till Thailand under 30 dagar. Kortet har inga övriga avgifter och du kan ringa till fastnätnummer såväl som mobiltelefonnummer. Kortet aktiveras i och med första gången du använder det och är aktivt under följande 30 dagar. Under denna tid kan du ringa hur mycket du vill.

Hur gör jag?

Om du vill köpa detta kort lägger du det i din varukorg genom att trycka på knappen ”Lägg i Varukorgen”, om du inte vill köpa fler kort går du vidare till kassan och följer betalningsguiden. Efter att din betalning blivit godkänd levereras ditt kort till dig via E-post med fullständiga instruktioner för att ringa ditt samtal.

Så här ringer du med Free Call Thailand:

1.Ring följande access-nummer:

Lokal samtalstaxa: 08 - 420 400 10

En röst uppmanar dig att välja språk

2.Rösten uppmanar dig att slå in PIN-kod

- Koden du skrapat fram eller fått digitalt av oss

3.Slutligen ber rösten dig att slå landets landsnummer, riktnummer samt telefonnummer

- Slå landsnumret utan (00) och avsluta med (*)

Villkor: (Detta kort är giltigt i 30 dagar efter aktivering)

•Kortet får ej användas av flera personer samtidigt. Om detta sker spärras kortet automatiskt!

•Telefonkort har en giltighetsperiod med start från första gången du använder det. Efter giltighetstiden blir PIN-koden obrukbar.

•Telefonkortet har ingen extra uppkopplingsavgift för samtal.

•De samtalspriser som presenteras för respektive kort gäller dygnet runt.

Denna produkt inkom i vårt sortiment den onsdag 27 januari, 2010.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på om jag varit packad hela kvällen och mist förståndet men vad med den är bättre än Rebtel? B)

Kanske jag som rörde till det,jag hade ett par pilsner innanför västen. :whistle:

Om jag fatta rätt kostade Rebtel 0,59 öre min och Operator one 0,19 öre min. :rtfm:

Och givetvis uppkopplings kostnad men den kommer vi aldrig ifrån.

Så det måste vara priset,som är bättre?

Ha det bäst

Ja,som ni kanske märkt redan lider jag av DYSLEXI :respect:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

With the new pricing that Skype have to call Thailand it's a problem. Be glad that you have your Thailand service and do not cancel as you can newer have it again.

hf

Nu var det väl iofs frågan " I have also heard that Skype has multiple issues when trying to call Thailand." jag svarade på. Jag vet också att Skype försämrat för nyanslutningar som jag kommenterat i inlägget "Skype vart precis ganska dåligt - nya priser" (). :wai:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske jag som rörde till det,jag hade ett par pilsner innanför västen. :whistle:

Om jag fatta rätt kostade Rebtel 0,59 öre min och Operator one 0,19 öre min. :rtfm:

Och givetvis uppkopplings kostnad men den kommer vi aldrig ifrån.

Så det måste vara priset,som är bättre?

Ha det bäst

0,059kr/min är det. =) Bra grejjer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...