Hoppa till innehåll

• Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera dig

Pengar till henne...

Denna tråd har arkiverats

När en tråd inte har svar på lång tid arkiveras den och nya svar tillåts inte. Starta gärna en ny tråd.

#61 Baa

Baa

Vitt slödder på vift

• Aktiv medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 889 inlägg

Inlagd 13 mars 2010 - 20:09

Se inläggVaxet, den 13 mars 2010 - 18:49 , sade:

Jag har skaffat mig en Thailändsk hund som nu sitter i karantän, men snart kommer den UT, och nu undrar jag.

Hur mycket mat skall jag ge den, vilka tider skall den matas på och måste jag ha hänglås på skafferiet så att den inte tar mat själv?

Jag vill också veta hur man gör för att lära den att sitta plats när det passar mig, samt hur mycket den kan tänkas kosta i månaden ungefär?

Tacksam för svar, då jag själv inte har en aning om hur jag skall bete mig och utan svar från ett internetforum så kommer mitt privatliv att haverera.
Lär den bara räcka vacker tass och inte tigga vid matbordet så ska Du se att Ni kommer att trivas tillsammans.
För att förenkla inlärningen rekommenderas en påse hundgodis att ha som extra belöning vid träningen.
Kostnad för en bra dressyrkurs, Finns en som heter SFI, sitt fint idiot, gratis, det är bara transport till o från så nog skall det räcka med runt 3000 i månaden, hundbath alltså.

#62 Khun Somtam

Khun Somtam

Prathom ประถม

• Medlem
  • PipPip
  • 400 inlägg

Inlagd 13 mars 2010 - 20:35

Se inläggwille, den 13 mars 2010 - 13:35 , sade:

Ar det vuxna individer vi pratar om eller barn? Visa att saker kostar pengar, lara dem, osv. Kanske kommer som en chock men saker kostar pengar i Thailand ocksa och om de inte levt under en sten hela sitt liv sa ar nog inte grunlaggande hushallning med resurser helt frammande for dem. Nar man laser vissa beskrivningar av dem sa forbluffas man over att de lyckas knyta skorna sjalva utan att de antingen spenderat 10,000 pa smink eller spelat bort allt pa roulette under tiden.

Klockrent, kunde inte sagt det bättre själv. Man blir onekligen fundersam när man läser vissa kommentarer i denna tråd.

En annan tanke som slår mig är att finns det ingen som träffat en tjej som har egna pengar? Verkar som om alla varit luspanka och helt beroende av sin farlang.

Mvh
Khun Somtam

#63 Joints

Joints

Prinya taw ปริญญาโท

• Aktiv medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4 038 inlägg

Inlagd 14 mars 2010 - 03:51

Se inläggKhun Somtam, den 13 mars 2010 - 20:35 , sade:

En annan tanke som slår mig är att finns det ingen som träffat en tjej som har egna pengar? Verkar som om alla varit luspanka och helt beroende av sin farlang.

Mvh
Khun Somtam

Jo det finns, precis som att det finns en gyllene oskriven regel att man inte tar upp det eftersom det sticker något oerhört i någras ögon. Alla ska helst ha samma bakgrund med samma låga utbildning och brist på ekonomi. Berättar någon om sin tjej utbildning eller att familjen har pengar är han per automatik en skrytmåns som tror att han är bättre än alla andra och ser ner på andras val av partner. Det blir då lättare att helt enkelt låta bli att skriva om det.

För övrigt så gäller det inte bara thaitjejer utan även vi svenska killar på den här sajten. Det finns ju personer med så att säga fiiina jobb men det är inget de kan med att gå ut med eftersom jantelagen då slår till med full kraft. Man får heller inte visa något prov på speciella kunskaper om Thailand, iaf måste man passa sig noga när man skriver så att man inte tror att man är någon expert vilket då är det samma som världsmästare i allt och besvärande besserwisser som tror att han är något.

Ett sista varningens ord så här i all välmening. Om du har byggt dig ett ordentligt fint hus som samtidigt ser ut att ha kostat en massa pengar gör du nog bäst i att gå väldigt försiktigt fram om du vill visa bilder på det. Antagligen bäst att låta bli.

Ok, det där var en liten överdrift men inte alltför långt från sanningen i fler än ett fall.

#64 Khun Somtam

Khun Somtam

Prathom ประถม

• Medlem
  • PipPip
  • 400 inlägg

Inlagd 14 mars 2010 - 21:03

Se inläggJoints, den 14 mars 2010 - 03:51 , sade:

Jo det finns, precis som att det finns en gyllene oskriven regel att man inte tar upp det eftersom det sticker något oerhört i någras ögon. Alla ska helst ha samma bakgrund med samma låga utbildning och brist på ekonomi. Berättar någon om sin tjej utbildning eller att familjen har pengar är han per automatik en skrytmåns som tror att han är bättre än alla andra och ser ner på andras val av partner. Det blir då lättare att helt enkelt låta bli att skriva om det.

För övrigt så gäller det inte bara thaitjejer utan även vi svenska killar på den här sajten. Det finns ju personer med så att säga fiiina jobb men det är inget de kan med att gå ut med eftersom jantelagen då slår till med full kraft. Man får heller inte visa något prov på speciella kunskaper om Thailand, iaf måste man passa sig noga när man skriver så att man inte tror att man är någon expert vilket då är det samma som världsmästare i allt och besvärande besserwisser som tror att han är något.

Ett sista varningens ord så här i all välmening. Om du har byggt dig ett ordentligt fint hus som samtidigt ser ut att ha kostat en massa pengar gör du nog bäst i att gå väldigt försiktigt fram om du vill visa bilder på det. Antagligen bäst att låta bli.

Ok, det där var en liten överdrift men inte alltför långt från sanningen i fler än ett fall.

Tyvärr verkar ganska mycket av det du skrev stämma med verkligheten.
Passar på att ge dig en karma för bilden på Predee Phanomyong.

Chook dee
Khun Somtam

#65 audirs2

audirs2

Mahawittayalai มหาวิทยาลัย

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 2 546 inlägg

Inlagd 14 mars 2010 - 22:02

Se inläggKhun Somtam, den 13 mars 2010 - 20:35 , sade:

Klockrent, kunde inte sagt det bättre själv. Man blir onekligen fundersam när man läser vissa kommentarer i denna tråd.

Mvh
Khun Somtam
Min tjej tjänar 25,000 thb per månad!:) Jobbar med ekonomi i -BBK.

#66 broder tuk tuk

broder tuk tuk

mat fay

• Sitter i Utvisningsbåset
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4 781 inlägg

Inlagd 14 mars 2010 - 22:02

Majoriteten av di thaitjejer som kommer till Sverige och får PUT är knappast några miljonärer.
Finns möjligen en och annan tjej som kanske har relativt rika föräldrar men kollar man kartan över var faranggubbarna håller till när de är i Thailand så är ju majoriteten i de fattiga byarna i nordöstra Thailand.

Jag har skrivit det många gånger tidigare,
men det tål att upprepas.
En välbärgad thaitjej har inget intresse av att gifta sig med en 55 årig svensk rörmokare och flytta 800 mil bort från släkt och vänner.

En fattig bartjej från Isan med ekonomiska problem av olika slag har inte råd att vara så kräsen.

Och dra nu inte upp exemplet med den där prinsessan som stack iväg med en farang.
Ingen regel utan undantag.

BTT

#67 andersbangkok

andersbangkok

Prinya tree ปริญญาตรี

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 848 inlägg

Inlagd 14 mars 2010 - 22:30

Se inläggbroder tuk tuk, den 14 mars 2010 - 22:02 , sade:

Majoriteten av di thaitjejer som kommer till Sverige och får PUT är knappast några miljonärer.
Finns möjligen en och annan tjej som kanske har relativt rika föräldrar men kollar man kartan över var faranggubbarna håller till när de är i Thailand så är ju majoriteten i de fattiga byarna i nordöstra Thailand.

En välbärgad thaitjej har inget intresse av att gifta sig med en 55 årig svensk rörmokare och flytta 800 mil bort från släkt och vänner.

En fattig bartjej från Isan med ekonomiska problem av olika slag har inte råd att vara så kräsen.

Och dra nu inte upp exemplet med den där prinsessan som stack iväg med en farang.

BTT

Det sägs mycket om dig BTT men du är oförbätterlig :-) Det ligger nog en del i det du skriver :-)

#68 BaBoo

BaBoo

Prathom ประถม

• Länkvän
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3 971 inlägg

Inlagd 14 mars 2010 - 22:34

Min fru är mer ekonomisk än vad jag är så inget slösande här inte!
Just nu har jag högre lön än henne men förmodar att i framtiden så får hon högre lön än mig (hon har bättre utbildning) så det jämnar väl ut sig :)

#69 Khun Somtam

Khun Somtam

Prathom ประถม

• Medlem
  • PipPip
  • 400 inlägg

Inlagd 15 mars 2010 - 18:57

[quote name='broder tuk tuk' date='14 March 2010 - 20:27 ' timestamp='1268596971' post='155129']

BTT

Broder,

Nu finns det ju människor som är betydligt yngre än di 55 som du refererar till som stadgar sig med en thai. Sedan är det ju faktiskt så att de flesta turister INTE spenderar sin tid i bardistrikten och har således en alldeles utmärkt möjlighet att träffa en "normal" tjej. Dessutom kan hon ju ha en del pengar som är intjänade på hederligt arbete. Många som skriver här verkar inte ha fått möjligheten att lära känna det riktiga Thailand utan har mestadels spenderat sin tid i red light district. Jag klankar inte ner på dessa personer men jag tycker det är direkt tråkigt att det målas upp en bild av att de flesta thai är fattiga och hjälplösa samt sticker med första bästa farlang om tillfälle ges. Och Broder om det är riktig love det handlar om så kan även di välbärgade röra sig utanför Muang Thais gränser. Alternativet är att di importerar sig en farlang gubbe  :dance:
Mvh
Khun Somtam

#70 broder tuk tuk

broder tuk tuk

mat fay

• PipPipPipPipPipPipPip
  • 4 781 inlägg

Inlagd 15 mars 2010 - 19:15

Khun Somtam!!

Att de flesta gubbar hittar sina darlingar i barerna bottnar givetvis i det faktum att det är det enklaste och smidigaste sättet att hitta en lämplig fru att ta med sig till Sverige.

Det är inte så enkelt att ragga upp en vanligt arbetande tjej oavsett var hon nu befinner sig.

För det första finns ju fördomarna hos många thaiare att tjejer som går ihop med en farang är en hora och det vill knappast en vanlig tjej förknippas med.

För det andra så är de flesta söta thaitjejer i rimlig ålder redan ihop med en thaiman.

Bartjejer är egentligen di överblivna som ingen thaiman egentligen vill ha.
Så det vi faranger får är ju egentligen det som ingen annan vill ha.

BTT

#71 clion

clion

Thaiveteran

• Aktiv medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11 415 inlägg

Inlagd 15 mars 2010 - 19:25

ja det ligger mycket i det du säger

sen att dit ordspråk är rakt på retar nog en del

men som sagt en ensamstående dam med barn vill tyvärr inte thaigubbarna ta hand om

undantag finns kanske :whistle:

#72 broder tuk tuk

broder tuk tuk

mat fay

• PipPipPipPipPipPipPip
  • 4 781 inlägg

Inlagd 15 mars 2010 - 20:03

Clion!

Finns gott om bartjejer som även har thaipojkvänner.

När jag bodde på Gees rum under ett halvår så fanns det till och med en tjej som var ihop med en yngre polisman.
Han brukade dyka upp efter att hon kom hem från baren.
Fanns gott om thaimän bland de bartjejerna,
och det var knappast deras bröder  :whistle:

BTT

#73 Kim

Kim

Prinya taw ปริญญาโท

• Admin
  • 4 241 inlägg

Inlagd 15 mars 2010 - 21:06

Se inläggbroder tuk tuk, den 14 mars 2010 - 22:02 , sade:

Fan, du är bra på att slå in öppna dörrar du BTT. Finns väl inte många miljonärer bland unga tjejer här i Sverige heller, det hör liksom till att man inte har hunnit göra karriär och tjänat ihop något kapital när man är 19-20.

Och angående den där andra meningen i citatet.... Det vet väl ungefär alla här på forumet att man blir både yngre, snyggare och rikare så fort man stiger av planet i Thailand.
Du slår in öppna dörrar som sagt, konstigt nog finns det medlemmar som måste påpeka att BTT faktiskt har rätt. Som om inte alla redan kände till det han påstår, det han oftast basunerar ut är ju sånt vem som helst lär sig redan på premiärchartern till Phuket.

Tror du BTT att det är någon här som inte redan insett att en ung, snygg, välutbildad och välbärgad thaitjej med bra jobb inte är så sugen på att flytta ihop med feta gråhåriga fyllot Berra rörkrökare 55 år och starta ett nytt liv i hans gammelungkarlsetta i Helsingborg?
Men vad tror du egentligen om samma tjej träffade en snygg och välutbildad kille, i ungefär samma ålder, med ljusa framtidsutsikter som råkar komma från Sverige?  Eller är det en omöjlig ekvation att få ihop i din kokosnöt?
Som du har återgett verkligheten under åren så verkar det ju, i din Thailandsvärld, bara finnas puckelryggar, överåriga fetton och patetiska fyllon på plats interagerande med tjejer från Thailand.

#74 måne

måne

måne

• Aktiv medlem
  • 9 117 inlägg

Inlagd 15 mars 2010 - 21:27

Kan inte tänka mig att det är så svårt för två vuxna människor att sätta sig ner och gå igenom vilka inkomster och utgifter hushållet har och därefter komma överens på vilken nivå det ska sparas eller spenderas.Vill man åka till thailand varje år så får man kanske lägga undan en summa varje månad,vill man spendera allt så får man avstå att resa.Detta tror jag även en "fattig och outbildad"Issandam förstår eller.Mvh Måne

#75 Baa

Baa

Vitt slödder på vift

• Aktiv medlem
  • 7 889 inlägg

Inlagd 16 mars 2010 - 03:22

Se inläggbroder tuk tuk, den 15 mars 2010 - 19:15 , sade:

Att de flesta gubbar hittar sina darlingar i barerna bottnar givetvis i det faktum att det är det enklaste och smidigaste sättet att hitta en lämplig fru att ta med sig till Sverige.

Det är inte så enkelt att ragga upp en vanligt arbetande tjej oavsett var hon nu befinner sig.

BTT
En stilla frågan, hur har Du en aning om det som aldrig sett en tjej utanför Pattaya eller 7/11.
Kan om Du vill peka på minst 15 par bara i min snäva värld som träffats utanför Pattaya men 15 är ju ingen siffra jämfört med dina påstådda 18 000 bartjejer som skall finnas i Sverige.

Maitans Guesthouse

Det mesta om Thailand på MPR.
Logga in eller registrera dig
för att se allt vårt innehåll på sajten