wille, den 07 March 2010 - 07:17 , sade:
Tackar!
Kim,
Jo det ar riktigt trevligt. Canon 70-200 f.4L IS - en viss skillnad mot det kit-objektiv som jag anvant de senaste aren.
Siamways,
Incredible India funkar bra som slogan. Bade otroligt harligt och otroligt jobbigt. Sinnerna gar pa hogvarv och intrycken bombarderar en - oftast riktigt trevligt men ibland blir det bara for mkt. Denna lilla kortis resa var en av 6 resor jag gjort varav 4 tillbringats i Delhi. forutom Goa och Kolkata har jag inte sett sa mkt mer och skulle garna vilja besoka saval Mumbai som Bangalore. Kommer garanterat atervanda.
Har besökt Indien under 5 st. 6 veckors resor och måste hålla med Wille att Indien är fantastiskt. Några fler orter jag rekomenderar är
Varanasi, vilket är en oförglömlig upplevelse att åka båt på Ganges en tidig morgon eller att på behörigt avstånd bevittna en hiduisk begravning vid Ganges strand. Hela delstaten Rajastan med
Agra, Jaipur, Udaipur mm är också fantastiskt med sina slott och Mahadjarajor. Delstaten Kerala är också ett gott alternativ för den badsugna, slår det mer turistiska Goa med hästlängder och har dessutom väldigt vackra sk. Backwatersystems att utforska per båt. Besök gärna Indien om ni har chansen.
/mvh