Hoppa till innehåll

Googleannons

- - - - -

Till fots i Delhi

16 svar till denna tråd

#1 wille

Drygare än Yes

• PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5017 Inlägg:
  • 83 ämnen

Inlagd 06 March 2010 - 19:02

Naja, storslagna planer pa en fotorunda till Taj Mahal m.m sket sig rejalt pga jobb och de faktum att jag glomde plocka med mig batteriladdaren.

Dock blev det en snabbis-promenad i krokarna kring Dilli Huut och St:Thomas Church.

Tema for dagen ar farg i kubik. Indien ar verkligen fargsprakande pa alla satt och vis. Vidare sa ar det nastan enbart narbilder sa gillar man inte det bor man stanga ned denna trad omedelbart..

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Noden har ingen lag..
Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild
The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum - even encourage the more critical and dissident views. That gives people the sense that there's free thinking going on, while all the time the presuppositions of the system are being reinforced by the limits put on the range of the debate.

#2 wille

Drygare än Yes

• 5017 Inlägg:
  • 83 ämnen

Inlagd 06 March 2010 - 19:05

forts...

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild
The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum - even encourage the more critical and dissident views. That gives people the sense that there's free thinking going on, while all the time the presuppositions of the system are being reinforced by the limits put on the range of the debate.

#3 wille

Drygare än Yes

• 5017 Inlägg:
  • 83 ämnen

Inlagd 06 March 2010 - 19:10

forts...

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

#4 Odin

alea iacta est

• PipPipPipPipPipPip
  • 3760 Inlägg:
  • 51 ämnen

Inlagd 06 March 2010 - 19:17

Oj, det där var fina bilder... mycket fina många av dom skulle göra sej som tavlor... kanon.

Vad gör du i Indien? Semester??
Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

#5 wille

Drygare än Yes

• 5017 Inlägg:
  • 83 ämnen

Inlagd 06 March 2010 - 19:19

Se inläggOdin, den 06 March 2010 - 19:17 , sade:

Oj, det där var fina bilder... mycket fina många av dom skulle göra sej som tavlor... kanon.

Vad gör du i Indien? Semester??

Tackar!

Tyvar var det jobb. Totalt 49 timmar i Delhi vilket inte lamnade mer an 45 min x 2 for "turistande" och fotande.

#6 mamma bäng fan pappa käng

พัฒนาระบบและชื่นชอบกา

• PipPipPipPipPipPipPip
  • 4160 Inlägg:
  • 118 ämnen

Inlagd 06 March 2010 - 19:20

Fina bilder som vanligt./mvh
"Stupidity has a certain charm - ignorance does not."

#7 Odin

alea iacta est

• PipPipPipPipPipPip
  • 3760 Inlägg:
  • 51 ämnen

Inlagd 06 March 2010 - 19:23

Ok imponerande bilder iaf.. Tack.
Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

#8 nakhon

Anubaan อนุบาล

• Pip
  • 54 Inlägg:
  • 3 ämnen

Inlagd 06 March 2010 - 19:32

Mkt bra bilder.

#9 Skibi

Mattayom plai มัธยมปลาย

• PipPipPipPip
  • 1622 Inlägg:
  • 53 ämnen

Inlagd 06 March 2010 - 20:28

Se inläggwille, den 06 March 2010 - 19:02 , sade:

Tema for dagen ar farg i kubik. Indien ar verkligen fargsprakande pa alla satt och vis. Vidare sa ar det nastan enbart narbilder sa gillar man inte det bor man stanga ned denna trad omedelbart..

Postade en bild

Hej, wille!

Lysande Pics! Postade en bild

Plus på dig!

Mvh
Kimmo
[size="4"]Novisti Conscendens [/size]

#10 Jojje

Prathom ประถม

• PipPip
  • 308 Inlägg:
  • 27 ämnen

Inlagd 06 March 2010 - 21:22

Fina bilder. Hoppas att vi får se flera bilder från din resa :clapping:
Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

#11 Siamways

Prathom ประถม

• PipPip
  • 424 Inlägg:
  • 14 ämnen

Inlagd 06 March 2010 - 21:26

Mycket fina bilder ! Vad tycker du om Indien ? När man frågar personer som har varit där får man väldigt skilda omdömen .

#12 Kim

Prinya taw ปริญญาโท

• 4177 Inlägg:
  • 150 ämnen

Inlagd 06 March 2010 - 23:47

Det där nya objektivet du inhandlat verkar vara ett bra köp, superskarpa pics. Postade en bild
Kim
Det A säger om B säger mer om A än om B.

#13 hbgmaxie

Advanced Member

• PipPip
  • 491 Inlägg:
  • 14 ämnen

Inlagd 07 March 2010 - 00:48

Jag instämmer i hyllningskören, suveräna bilder ( som vanligt skulle jag vilja säga). Dom är det + på.
mvh. Lars
En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)
Helsingborg´s bästa sömmerska och thaimassage
http//www.thaimassagehelsingborg.se

#14 wille

Drygare än Yes

• 5017 Inlägg:
  • 83 ämnen

Inlagd 07 March 2010 - 07:17

Tackar!

Kim,
Jo det ar riktigt trevligt. Canon 70-200 f.4L IS - en viss skillnad mot det kit-objektiv som jag anvant de senaste aren.

Siamways,
Incredible India funkar bra som slogan. Bade otroligt harligt och otroligt jobbigt. Sinnerna gar pa hogvarv och intrycken bombarderar en - oftast riktigt trevligt men ibland blir det bara for mkt. Denna lilla kortis resa var en av 6 resor jag gjort varav 4 tillbringats i Delhi. forutom Goa och Kolkata har jag inte sett sa mkt mer och skulle garna vilja besoka saval Mumbai som Bangalore. Kommer garanterat atervanda.

#15 mamma bäng fan pappa käng

พัฒนาระบบและชื่นชอบกา

• PipPipPipPipPipPipPip
  • 4160 Inlägg:
  • 118 ämnen

Inlagd 07 March 2010 - 09:31

Se inläggwille, den 07 March 2010 - 07:17 , sade:

Tackar!

Kim,
Jo det ar riktigt trevligt. Canon 70-200 f.4L IS - en viss skillnad mot det kit-objektiv som jag anvant de senaste aren.

Siamways,
Incredible India funkar bra som slogan. Bade otroligt harligt och otroligt jobbigt. Sinnerna gar pa hogvarv och intrycken bombarderar en - oftast riktigt trevligt men ibland blir det bara for mkt. Denna lilla kortis resa var en av 6 resor jag gjort varav 4 tillbringats i Delhi. forutom Goa och Kolkata har jag inte sett sa mkt mer och skulle garna vilja besoka saval Mumbai som Bangalore. Kommer garanterat atervanda.

Har besökt Indien under 5 st. 6 veckors resor och måste hålla med Wille att Indien är fantastiskt. Några fler orter jag rekomenderar är Varanasi, vilket är en oförglömlig upplevelse att åka båt på Ganges en tidig morgon eller att på behörigt avstånd bevittna en hiduisk begravning vid Ganges strand. Hela delstaten Rajastan med Agra, Jaipur, Udaipur mm är också fantastiskt med sina slott och Mahadjarajor. Delstaten Kerala är också ett gott alternativ för den badsugna, slår det mer turistiska Goa med hästlängder och har dessutom väldigt vackra sk. Backwatersystems att utforska per båt. Besök gärna Indien om ni har chansen.

/mvh
"Stupidity has a certain charm - ignorance does not."

Maitans Guesthouse Volando Resor