Jag såg faktist en skylt på Suvarnabhum där det stod att dom inte tar betalt för en dags overstay.
Sedan stod summorna för hur mycket det kostade och det blev snabbt dyrt.
Synd att jag inte fotade skylten men jag var just då på dåligt humör eftersom jag var tvungen att fylla i depatuerecard igen av någon anledning.
läste dessutom någonstanns att det är inte datumet man går checkar in och går igenom kontrollen som räknas utan datumet som flighten går.
Värt att tänka på för dom som flyger Thai.
|
|
Overstay med dagar kvar på visumet.
Startad av
Isan Lover
, 25 feb 2010 13:22
Inlagd 26 februari 2010 - 20:30
Inlagd 26 februari 2010 - 20:48
Hej
Åkte hem den 24 mars med två dagars overstay men behövde EJ betala.
Skönt med enkla och tydliga regler så man vet vad som gäller.
Åkte hem den 24 mars med två dagars overstay men behövde EJ betala.
Skönt med enkla och tydliga regler så man vet vad som gäller.
#18 Oregistrerad_Knasen
Inlagd 26 februari 2010 - 20:55
Hmm, vissa slipper undan med overstay medan IL nästan blir blåst med korrekta stämplar.. Kanske den thailändska passpolisen läser här på MPR och inte uppskattar IL´s kritik mot sittande regim
Inlagd 27 februari 2010 - 01:29
Stickan, den 26 februari 2010 - 20:30 , sade:
Jag såg faktist en skylt på Suvarnabhum där det stod att dom inte tar betalt för en dags overstay.
Synd att jag inte fotade skylten men jag var just då på dåligt humör eftersom jag var tvungen att fylla i depatuerecard igen av någon anledning.
läste dessutom någonstanns att det är inte datumet man går checkar in och går igenom kontrollen som räknas utan datumet som flighten går.
Ja, jag har väl inte alltför svårt att tänka mig att mutkolvarna resonerar så.
Men rent formellt så är det faktiskt så att det internationella området på flygplatsen är "ingen mans land", och vistelse där motiverar knappast någon overstayavgift.
Herr Chang har talat.