Hoppa till innehåll

Googleannons

Den svenska kärringamaffian

190 svar till denna tråd

#151 Tommy

Inaktiv medlem

• PipPipPipPipPipPip
  • 3712 Inlägg:
  • 98 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 04:48

Se inläggbroder tuk tuk, den 09 February 2010 - 21:25 , sade:

Håller för övrigt med herr Clion i hans senaste inlägg.

Angående den sk flummskolan så var det mycket riktigt sossarna som i ett anfall av jämlikhetssträvan,feministkärringarna låg säkert bakom det,kom till den "kloka" slutsatsen att alla elever ska ha medbestämmanderätt i ett klassrum och att all kunskapsinlärning ska utgå ifrån den enskilde elevens behov och förutsättningar.

Utifrån de riktlinjerna skapar man kaos och inte ordning.
Utbrända lärare, sociala problem och konflikter i klassrummet stör kunskapsinlärningen osv...

I ett klassrum ska det inte finns demokrati.
Läraren är ledaren och barnen ska rätta sig efter vad ledaren lägger upp för riktlinjer för inlärning och undervisning.
Ett klassrum är ingen hönsgård utan ett rum där kunskap om livet ska inhämtas.

BTT

Första gången på länge som jag håller med Btt om det allra mesta i ett av hans inlägg :clapping:

Klart att det skall finnas Demokrati, men inte hela tiden minut för minut, utan mer som i samhället, man kan sätta upp mål och regler gemensamt, om majoriteten "röstar" på vilka regler som skall gälla, så skall alla sedan följa dessa regler.

Bara lite om vad jag tycker...

MVH Tommy

PS, är skolan i Sv på bättringsvägen nu?
"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."
TT var bättre.

#152 clion

Thaiveteran

• PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10913 Inlägg:
  • 111 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 05:45

PS, är skolan i Sv på bättringsvägen nu?

Något så där

I förra veckan va det en elev som slog läraren som fick sjukskriva sig och byta skola

eleven som slog fick aja baja

men är nu tuffingen på skolan :diablo:

#153 Atom

Probably the Best

• PipPipPipPipPipPip
  • 3026 Inlägg:
  • 67 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 06:46

Se inläggbroder tuk tuk, den 09 February 2010 - 21:25 , sade:

I ett klassrum ska det inte finns demokrati.
Läraren är ledaren och barnen ska rätta sig efter vad ledaren lägger upp för riktlinjer för inlärning och undervisning.
Ett klassrum är ingen hönsgård utan ett rum där kunskap om livet ska inhämtas.

Citat från BTTs forsta inlägg i tråden " Jag vill inte leva i ett land där en massa medelålders kärringar talar om vad som är bäst för mig och vad jag får och inte får göra".

Jag håller med om att läraren ska bestämma i klassrummet, inom givna ramar forstås. Men det kan ju faktiskt vara så att precis som BTT inte vill att medelålders kärringar ska bestämma vad han ska gora också finns tonåringar som inte tycker att medelålders gubbar ska bestämma vad de ska gora. Vissa av de medelålders kärringar som BTT ogillar har minst lika mycket makt och rätt att tillrättavisa BTT som BTT har att tillrättavisa sina elever. Har man problem med auktoriteter har man oftast problem med att själv vara en auktoritet.

For ovrigt en intressant diskussion om vems fel det är att skolan inte är bra, eller om den overhuvudtaget inte är bra. Många anser nog att det är BTT och andra lärare som är storsta problemet. Andra hävdar att det är politikernas och ytterligare andra att det är skoladministratorers fel. Jag anser nog att det i forsta hand är foräldrarnas fel. Är det inte ordning och reda i hemmet så kan man nog inte forvänta sig att det ska vara det i skolan eller ovriga samhället. Tittar man hellre på såpoperor än hjälper barnen med läxor är det nog inte mycket BTT och andra kan gora.
Det finns en typ som är värre än den som tror sig veta allt och det är han som inte vet något och hävdar att alla som vet något är besserwissers.

#154 Offe1609

Offe

• PipPipPip
  • 796 Inlägg:
  • 6 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 08:56

Då det gäller skolan har Proffset BTT aldeles rätt Om det gäller skolan bara skulle jag rösta på Fp i höst Men det finns så mycket dåligt i resten av regeringen B Ask som aldrig kommer till skott M Olofsson behöver väl bara säga SAS SAAB Sjukförsäkrinsminister ja Huga osv osv

Boffe :dance1:

#155 Tallviking

Prinya eg ปริญญาเอก

• PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8235 Inlägg:
  • 60 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 09:08

Problemet med valet är att man kan välja på pest eller kolera

Oavsett vad man väljer får man med en massa oönskat och blir sjukligt besviken

Being nice is overrated - Garfield

#156 GammalDansken

Forumfjant

• PipPipPipPipPipPipPip
  • 4732 Inlägg:
  • 70 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 11:22

Se inläggTallviking, den 10 February 2010 - 09:08 , sade:

Problemet med valet är att man kan välja på pest eller kolera

Oavsett vad man väljer får man med en massa oönskat och blir sjukligt besviken

Problemet med alla val är att det aldrig blir som jag vill.

Inlägget ändrats av GammalDansken: 10 February 2010 - 11:23

Det sägs att det enda man kan ta med sig in i himmelen, är det man ger bort.

Ge därför aldrig bort sånt du inte vill få tillbaka eller behålla.

#157 Siam-Nilsson

Resenär นักเดินทาง

• PipPipPipPipPipPipPip
  • 4418 Inlägg:
  • 139 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 11:59

Vägra hälsa och tjäna 60 000 kr

Oskälig manlig rädsla, och även förakt mot kvinnor i maktpositioner finns tydligen både hos vissa svenska män och även hos vissa män från andra länder. Hos dessa män är det könet och inte förmågan, intellektet och personens flit som ska avgöra vem som ska bestämma och vem som ska rangordnas högst. Olämpliga puckon finns naturligtvis både bland kvinnor och hos män som sitter och bestämmer på någon post. Men i mitt tycke ska idiotiska handlingar och personlig oförmåga inte knytas till könet, utan istället till personen i fråga.

Rädslan för det andra könet kan till exempel ta sig uttryck i att några få hitflyttade muslimer av manligt kön vägrar att ta svenska kvinnor i hand när de hälsar. Det gäller även vissa få muslimska kvinnor som också vägrar hälsa på män av vad de hävdar är av religiösa motiv.

Det fick för ett tag sedan en svensk kvinnlig VD erfara då hon erbjöd en ung arbetslös muslimsk man en praktikplats på hennes företag. När han kom dit så hälsade han glatt och trevligt på de manliga medarbetarna, men när den kvinnliga VD:n räckte fram handen och hälsade honom välkommen så stelnade han till och backade undan enligt hennes egna ord i en radiointervju. Hon berättade att han lade händerna på ryggen och förklarade trotsigt att han av religiösa skäl inte tänkte ta henne i hand och hälsa på henne. Hon försökte igen, men han totalvägrade att hälsa på henne.

Det blev av förklarliga skäl ingen praktikplats på företaget, och arbetsförmedlingen som har svårt att hitta bra praktikplatser åt invandrare blev så förbannade över hans uppförande att de ville dra in hans bidrag.
Då stämde han Arbetsförmedlingen för religiös diskriminering!
Han har nu med Diskrimineringsombudsmannen juridiska hjälp vunnit 60 000 kr som Arbetsförmedlingen måste betala honom.

Så kan det gå om man i sin fantasi målar upp en inre bild av att kvinnor är farliga eller orena bitterfittor, eller om man fantiserar ihop att ”män är djur” som vissa knasiga kvinnosakskvinnor hävdar.

Bosniern Jasenko Selimovic skrev idag en bra artikel i detta ämne som jag varmt kan rekommendera er att läsa.
Jag kopierar in texten här nedan:

Mångkulturalism som politisk ideologi är farligt

Jag ogillar mångkulturalism som politisk ideologi eftersom den prioriterar grupprättigheter.
På så sätt förvandlas etniska och religiösa grupper till isolerade öar där separatism och
skillnader mot majoriteten uppmuntras, i stället för gemenskap med den,
skriver Jasenko Selimovic (FP) apropå skadeståndet till en muslimsk man som
vägrade skaka hand med ett företags kvinnliga vd.

Arbetsförmedlingen får böta 60 000 kronor för att ha gjort sig skyldig till diskriminering
av en muslimsk man som hade fått sin ersättning indragen efter att ha vägrat skaka hand med företagets kvinnliga vd.

Diskrimineringsombudsmannen Katri Linna är nöjd: ”Det innebär att alla personer i Sverige som är aktivt troende har en större möjlighet att hävda sin tro i sitt dagliga liv. Att man inte tar religionen som en intäkt att dra undan rättigheterna.”

Rättigheterna?
Vilka rättigheter pratar DO om?
Att diskriminera den kvinnliga vd:n för att hon är kvinna?
Är det dessa rättigheter DO välkomnar?

Värderelativisering

Mångkulturalism är en politisk ideologi vars ursprungliga tanke var att förebygga att majoriteten (ofta representerad av vit, västerländsk, protestantisk man) förtrycker olika minoriteter och deras rätt att utrycka sina gruppidentiteter. Därför förvandlades den universalistiska upplysningstanken om att vi alla är lika till en idé om att vi alla har rätt att vara olika.

Men problemet var att demonteringen av ett universellt värdesystem innebar en värderelativisering där alla system och alla värderingar är lika bra. Utrymmet för kritisk granskning av dessa värderingar begränsades därmed kraftigt. Om mänskliga rättigheter är partikulära, har vi ingen rätt att agera när de kränks i andra länder. Likaså kan vi inget säga även i Sverige när kvinnor kläs i burka eller när man förnedrar en kvinna genom att vägra skaka hand med henne.

Jag ogillar djupt denna tanke. Vilket inte innebär att jag ogillar att leva i ett mångkulturellt samhälle. Jag är uppvuxen i ett sådant och tycker att Sverige behöver bli ännu mera blandat. Men jag ogillar mångkulturalism som politisk ideologi eftersom den prioriterar grupprättigheter. På så sätt förvandlas etniska och religiösa grupper till isolerade öar där separatism och skillnader mot majoriteten uppmuntras, i stället för gemenskap med den.

Gruppidentiteten cementeras
Plötsligt kan alltså inte en arbetsgivare ställa krav på att en arbetstagare ska ta i hand, för det kränker hans identitet. Gruppernas identiteter cementeras, människor blir endast muslimer, invandrare, kvinnor, katoliker eller vad som helst, och självutnämnda representanter för dessa grupper drar sig inte att bestämma vem som är den rätta gruppmedlemmen.

På detta förvrängda sätt blir alla integrerade och sekulära muslimer avvikare och hårdföra radikaler de rätta muslimerna, och våra samhällen förvandlas till inget annat än ett samlingsställe för olika grupper utan någon som helst gemensam identitet.
Vilket i sin tur framkallar främlingsfientliga krafter som motarbetar denna utveckling genom ett bakåtsträvande, nostalgiskt och rasistiskt försök att definiera ett enhetligt och sammanhållet Sverige.

Domen mot Arbetsförmedlingen kommer förmodligen att bli Sverigedemokraternas bästa valslogan.

Det är naturligtvis inte så att endast individer har rättigheter, för det skulle förvandla demokratin till majoritetens ohämmade välde. Historien har lärt oss att majoriteten kan göra ganska hemska saker med minoriteter och skyddet för minoritets- och grupprättigheter måste därför finnas. Men det är hög tid att ifrågasätta effekterna av mångkulturalism som politisk ideologi när den som kränker en kvinna får skadestånd av staten. Om denna dom vinner laga kraft är det dags att se över lagstiftningen.

Jasenko Selimovic (FP)
http://www.gp.se/nyh...logi-ar-farligt
"Why is common sense so uncommon?" -
"Räds inte det otänkbara - så länge du själv gör det tänkvärda."

#158 silom

Mattayom ton มัธยมต้น

• PipPipPip
  • 700 Inlägg:
  • 17 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 13:36

Se inläggSiam-Nilsson, den 10 February 2010 - 11:59 , sade:

Vägra hälsa och tjäna 60 000 kr

Oskälig manlig rädsla, och även förakt mot kvinnor i maktpositioner finns tydligen både hos vissa svenska män och även hos vissa män från andra länder. Hos dessa män är det könet och inte förmågan, intellektet och personens flit som ska avgöra vem som ska bestämma och vem som ska rangordnas högst. Olämpliga puckon finns naturligtvis både bland kvinnor och hos män som sitter och bestämmer på någon post. Men i mitt tycke ska idiotiska handlingar och personlig oförmåga inte knytas till könet, utan istället till personen i fråga.

Rädslan för det andra könet kan till exempel ta sig uttryck i att några få hitflyttade muslimer av manligt kön vägrar att ta svenska kvinnor i hand när de hälsar. Det gäller även vissa få muslimska kvinnor som också vägrar hälsa på män av vad de hävdar är av religiösa motiv.

Det fick för ett tag sedan en svensk kvinnlig VD erfara då hon erbjöd en ung arbetslös muslimsk man en praktikplats på hennes företag. När han kom dit så hälsade han glatt och trevligt på de manliga medarbetarna, men när den kvinnliga VD:n räckte fram handen och hälsade honom välkommen så stelnade han till och backade undan enligt hennes egna ord i en radiointervju. Hon berättade att han lade händerna på ryggen och förklarade trotsigt att han av religiösa skäl inte tänkte ta henne i hand och hälsa på henne. Hon försökte igen, men han totalvägrade att hälsa på henne.

Det blev av förklarliga skäl ingen praktikplats på företaget, och arbetsförmedlingen som har svårt att hitta bra praktikplatser åt invandrare blev så förbannade över hans uppförande att de ville dra in hans bidrag.
Då stämde han Arbetsförmedlingen för religiös diskriminering!
Han har nu med Diskrimineringsombudsmannen juridiska hjälp vunnit 60 000 kr som Arbetsförmedlingen måste betala honom.

Så kan det gå om man i sin fantasi målar upp en inre bild av att kvinnor är farliga eller orena bitterfittor, eller om man fantiserar ihop att ”män är djur” som vissa knasiga kvinnosakskvinnor hävdar.

Bosniern Jasenko Selimovic skrev idag en bra artikel i detta ämne som jag varmt kan rekommendera er att läsa.
Jag kopierar in texten här nedan:

Mångkulturalism som politisk ideologi är farligt

Jag ogillar mångkulturalism som politisk ideologi eftersom den prioriterar grupprättigheter.
På så sätt förvandlas etniska och religiösa grupper till isolerade öar där separatism och
skillnader mot majoriteten uppmuntras, i stället för gemenskap med den,
skriver Jasenko Selimovic (FP) apropå skadeståndet till en muslimsk man som
vägrade skaka hand med ett företags kvinnliga vd.

Arbetsförmedlingen får böta 60 000 kronor för att ha gjort sig skyldig till diskriminering
av en muslimsk man som hade fått sin ersättning indragen efter att ha vägrat skaka hand med företagets kvinnliga vd.

Diskrimineringsombudsmannen Katri Linna är nöjd: ”Det innebär att alla personer i Sverige som är aktivt troende har en större möjlighet att hävda sin tro i sitt dagliga liv. Att man inte tar religionen som en intäkt att dra undan rättigheterna.”

Rättigheterna?
Vilka rättigheter pratar DO om?
Att diskriminera den kvinnliga vd:n för att hon är kvinna?
Är det dessa rättigheter DO välkomnar?

Värderelativisering

Mångkulturalism är en politisk ideologi vars ursprungliga tanke var att förebygga att majoriteten (ofta representerad av vit, västerländsk, protestantisk man) förtrycker olika minoriteter och deras rätt att utrycka sina gruppidentiteter. Därför förvandlades den universalistiska upplysningstanken om att vi alla är lika till en idé om att vi alla har rätt att vara olika.

Men problemet var att demonteringen av ett universellt värdesystem innebar en värderelativisering där alla system och alla värderingar är lika bra. Utrymmet för kritisk granskning av dessa värderingar begränsades därmed kraftigt. Om mänskliga rättigheter är partikulära, har vi ingen rätt att agera när de kränks i andra länder. Likaså kan vi inget säga även i Sverige när kvinnor kläs i burka eller när man förnedrar en kvinna genom att vägra skaka hand med henne.

Jag ogillar djupt denna tanke. Vilket inte innebär att jag ogillar att leva i ett mångkulturellt samhälle. Jag är uppvuxen i ett sådant och tycker att Sverige behöver bli ännu mera blandat. Men jag ogillar mångkulturalism som politisk ideologi eftersom den prioriterar grupprättigheter. På så sätt förvandlas etniska och religiösa grupper till isolerade öar där separatism och skillnader mot majoriteten uppmuntras, i stället för gemenskap med den.

Gruppidentiteten cementeras
Plötsligt kan alltså inte en arbetsgivare ställa krav på att en arbetstagare ska ta i hand, för det kränker hans identitet. Gruppernas identiteter cementeras, människor blir endast muslimer, invandrare, kvinnor, katoliker eller vad som helst, och självutnämnda representanter för dessa grupper drar sig inte att bestämma vem som är den rätta gruppmedlemmen.

På detta förvrängda sätt blir alla integrerade och sekulära muslimer avvikare och hårdföra radikaler de rätta muslimerna, och våra samhällen förvandlas till inget annat än ett samlingsställe för olika grupper utan någon som helst gemensam identitet.
Vilket i sin tur framkallar främlingsfientliga krafter som motarbetar denna utveckling genom ett bakåtsträvande, nostalgiskt och rasistiskt försök att definiera ett enhetligt och sammanhållet Sverige.

Domen mot Arbetsförmedlingen kommer förmodligen att bli Sverigedemokraternas bästa valslogan.

Det är naturligtvis inte så att endast individer har rättigheter, för det skulle förvandla demokratin till majoritetens ohämmade välde. Historien har lärt oss att majoriteten kan göra ganska hemska saker med minoriteter och skyddet för minoritets- och grupprättigheter måste därför finnas. Men det är hög tid att ifrågasätta effekterna av mångkulturalism som politisk ideologi när den som kränker en kvinna får skadestånd av staten. Om denna dom vinner laga kraft är det dags att se över lagstiftningen.

Jasenko Selimovic (FP)
http://www.gp.se/nyh...logi-ar-farligt

Ja det är inte svårt att förstå den upprördhet som frodas beträffande ovanstående händelse. Men om det beror på rädsla eller en allmän irritation över beslut fattade långt ifrån sunt förnuft kan man ju fundera över. Det finns nog en bortre gräns även för dumhet, och risken är nog stor att våra beslutsfattare blir varse detta till hösten.
สีลม

#159 Siam-Nilsson

Resenär นักเดินทาง

• PipPipPipPipPipPipPip
  • 4418 Inlägg:
  • 139 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 13:57

Se inläggsilom, den 10 February 2010 - 13:36 , sade:

Ja det är inte svårt att förstå den upprördhet som frodas beträffande ovanstående händelse. Men om det beror på rädsla eller en allmän irritation över beslut fattade långt ifrån sunt förnuft kan man ju fundera över. Det finns nog en bortre gräns även för dumhet, och risken är nog stor att våra beslutsfattare blir varse detta till hösten.

Rösträtten är det som är det fina med demokrati.
Man ska inte vara så partibunden utan istället rösta bort de
som man av olika anledningar inte gillar.

#160 silom

Mattayom ton มัธยมต้น

• PipPipPip
  • 700 Inlägg:
  • 17 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 14:11

Se inläggSiam-Nilsson, den 10 February 2010 - 13:57 , sade:

Rösträtten är det som är det fina med demokrati.
Man ska inte vara så partibunden utan istället rösta bort de
som man av olika anledningar inte gillar.

Jag tror demokratin kommer att prövas till hösten.

När det gäller Den berörda herrens ovilja att hälsa på en kvinna så undrar jag om det kanske finns mera kulturelt betingade företeelser som vi måste ta hansyn till nästa gång?

Personligen undrar jag om jag inte innerst inne alltid varit hårt troende muslim? Det känns som om att jag mår bäst om jag får flyga iväg på min handknutna matta nogrannt inriktad med kompass, och slippa allt arbete. Kan jag skicka fakturan direkt till försäkringskassan? eller det är arbetsförmedlingen som står för fiolerna Måste det vara en momsfaktura? :crazy:
สีลม

#161 Siam-Nilsson

Resenär นักเดินทาง

• PipPipPipPipPipPipPip
  • 4418 Inlägg:
  • 139 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 14:45

Det är inte bara vissa muslimer som gör kulturella vantolkningar av sk "heliga skrifter".
I Sverige har vi bl.a det kristna trossamfundet Plymouthbröderna som har lite udda fuffens för sig.

Medlemmarna måste respektera ett antal förbud.[3] De får inte göra följande:

- Se TV, lyssna på radio, läsa skönlitteratur
- Läsa vid universitet
- Kandidera eller rösta i politiska val
- Ta livförsäkring, bära vapen
- Delta i fackförening, yrkesförening eller någon grupp som omfattar icke-medlemmar av kyrkan.
- Bo i samma hus som eller äta mat tillsammans med icke-medlemmar

Vad det gäller det där sista med att inte vilja bo i samma kåk som vanliga svenskar,
ja då kan man ju undra om vem som i framtiden måste flytta på sig.
Antar att minoriteten även där ska få sista ordet och att majoriteten måste böja sig och flytta,
annars är det väl diskriminering enligt D.O.

Inlägget ändrats av Siam-Nilsson: 10 February 2010 - 14:47

#162 Magnus-Chumphae

Mattayom ton มัธยมต้น

• PipPipPip
  • 704 Inlägg:
  • 21 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 18:25

Se inläggSiam-Nilsson, den 10 February 2010 - 14:45 , sade:

Det är inte bara vissa muslimer som gör kulturella vantolkningar av sk "heliga skrifter".
I Sverige har vi bl.a det kristna trossamfundet Plymouthbröderna som har lite udda fuffens för sig.

Medlemmarna måste respektera ett antal förbud.[3] De får inte göra följande:

- Se TV, lyssna på radio, läsa skönlitteratur
- Läsa vid universitet
- Kandidera eller rösta i politiska val
- Ta livförsäkring, bära vapen
- Delta i fackförening, yrkesförening eller någon grupp som omfattar icke-medlemmar av kyrkan.
- Bo i samma hus som eller äta mat tillsammans med icke-medlemmar

Vad det gäller det där sista med att inte vilja bo i samma kåk som vanliga svenskar,
ja då kan man ju undra om vem som i framtiden måste flytta på sig.
Antar att minoriteten även där ska få sista ordet och att majoriteten måste böja sig och flytta,
annars är det väl diskriminering enligt D.O.

En intressant dom, om jag tillhör ej religon som förbjuder att jag betalar skatt då kan jag stämma staten då dom kräver skatt av mig??
Borde ju vara det samma eller?

Mvh

Magnus-Chumphae
Magnus-Chumphae

#163 GammalDansken

Forumfjant

• PipPipPipPipPipPipPip
  • 4732 Inlägg:
  • 70 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 18:44

Nästa gång jag är i Thailand, ska jag passa på att klappa så många kvinnor som möjligt på huvudet.

Jag brukar vara försiktig med placering av fötter, uppvisning av fotsulor, trampa på kungens bild etc.
men nu får det vara slut även med det.

Går det bra här får väl di tåla det.

Det sägs att det enda man kan ta med sig in i himmelen, är det man ger bort.

Ge därför aldrig bort sånt du inte vill få tillbaka eller behålla.

#164 ban99arne

Kvalitetssäkrad - ISO 9001

• PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5253 Inlägg:
  • 81 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 19:20

Mja, här var det ju en karl med civilkurage som vägrade att vika ner sig mot den svenska kärringmaffian och vips så vänder kärringmotståndarna kappan efter vinden.
Nä, nu ska det visst både bockas och nigas åt di medelålders kvinnliga cheferna med glasögon som bestämmer, undrar hur vinden blåser i morrn?

Kappvändaren Arne
Sänt fråm my Data using fingrar

#165 silom

Mattayom ton มัธยมต้น

• PipPipPip
  • 700 Inlägg:
  • 17 ämnen

Inlagd 10 February 2010 - 19:50

Se inläggban99arne, den 10 February 2010 - 19:20 , sade:

Mja, här var det ju en karl med civilkurage som vägrade att vika ner sig mot den svenska kärringmaffian och vips så vänder kärringmotståndarna kappan efter vinden.
Nä, nu ska det visst både bockas och nigas åt di medelålders kvinnliga cheferna med glasögon som bestämmer, undrar hur vinden blåser i morrn?

Kappvändaren Arne

Här är en bra sida som kan hjälpa dig med dina väderfrågor. http://www.yr.no/ste...åne/Trelleborg/
สีลม

Maitans Guesthouse Volando Resor