Det här är mitt första inlägg, men jag har smygit omkring här ett par veckor och sugit in så mycket jag kan om Thailand av era berättelser och inlägg.
Har länge viljat åka till LoS och nu har jag gett mig själv en resa i 40års present, jag kommer att resa själv i 3veckor, landar 13/9 05:50 med Thaiair (fick tag på en mycket billig biljett 5200:-) och skulle behöva lite tipps och råd av ni erfarna Thai resenärer.
Har chattat med en tjej i ca 2 månader som jag fick kontakt med på ThaiLoveLinks, hon verkar mycket vettig och är vacker som em vårsol. Hon kommer att möta upp mig på flygplatsen när jag kommer och som det låter vara vid min sida hela min vistelse. Läste i någons berättelse att det var vanlig att thaitjejer säger upp sig från jobbet när deras farang kille kommer och besöker, jag blev lite förvånad när hon sa precis det åt mig...
Första rådet jag behöver: Jag vill ju ge tjejen en present när vi träffas, men har inte en aning om vad en Thaitjej skulle uppskatta från en svensk. Vore kul att höra vad ni gav era tjejer i present och hur det mottogs
Har bokat 3 nätter på Royal Asia Lodge i BKK. Har tänkt börja med ett tandläkarbesök och shoppa kläder i BKK före jag drar vidare.
Om någon har förslag på tandläkare, bra shopping och annat man inte bör missa i BKK så tas tipps med tacksamhet emot...
Låter som nästa anhalt blir Pattaya. Är tjejen som vill att vi ska åka dit för hon vill att jag ska uppleva Pattaya, vi har pratat rätt mycket om vad som försigår där på bargatan. Utan att moralisera andra så är jag inte mycket för glädjeflickor / barflickor... i mitt tycke är det motbjudande och jag ser ingen spänning i att betala för sex.
Några förslag på saker man inte bör missa i Pattaya, tex en bra bar, hotell mm...
Nästa anhalt tror jag blir Hua Hin för 1 veckas solande och badande. Har tittat lite åt Koh Samet också men det verkar vara rätt dyrt med boende där.
Förslag på en bra strand, boende, saker att göra på 1 veckas sol och bad...
Längre än så sträcker sig inte mitt planerande så sista veckan är öppen för tipps.
Vet att jag har läst en massa om BKK med omnejd i olika reseberättelser men jag vill ha en egen tråd om allt skulle skita sig därnere så att jag kan få lite hjälp och stöd i hur jag ska få ut mest av min resa.
Hoppas på en massa tipps, så dela med er av era erfarenheter och kunskaper
Tack på förhand / Thainab