Först fräste jag lite bacon med skogschampinjoner och ställde åt sidan. Sedan lät jag sparrisen svettas med lite färsk lök för att sedan koka i buljong och grädde. Ned i mixern och här grisa jag till köket en del.... på spisen igen och rör ned lite smör och smaka av. Häll upp soppan och toppa med bacon och champinjoner.
|
|
Vad åt Ni idag?
Startad av
Swemag
, 21 feb 2009 21:22
Inlagd Igår, 20:03

POPULAR
Två knippen sparris för 25 kr kunde man ju knappast motstå så det fick bli en sparrissoppa till kvällen.
Först fräste jag lite bacon med skogschampinjoner och ställde åt sidan. Sedan lät jag sparrisen svettas med lite färsk lök för att sedan koka i buljong och grädde. Ned i mixern och här grisa jag till köket en del.... på spisen igen och rör ned lite smör och smaka av. Häll upp soppan och toppa med bacon och champinjoner.
Inlagd Igår, 20:23
Odin, den 20 maj 2012 - 17:08 , sade:
Slottsstek...
Där där vi delade meningar min vän, jag e uppväxt med slottstek (på Älg) varenda jävla Söndag tills dess jag kunde börja försvara mej.
Nuförtiden gör jag grytbitar på alla j-a älgstekar, jag tycker att köttet blir alldeles för torrt när man gör ``stek´´... Bättre med en mustig gryta.
Där där vi delade meningar min vän, jag e uppväxt med slottstek (på Älg) varenda jävla Söndag tills dess jag kunde börja försvara mej.
Nuförtiden gör jag grytbitar på alla j-a älgstekar, jag tycker att köttet blir alldeles för torrt när man gör ``stek´´... Bättre med en mustig gryta.
Tjenis ..Håller inte med dig om torra stekar köp en sån här http://www.bauhaus.se/performer-m-gas.html Obs Brikettgrill och grillar induktivt
Sen änvänder du en sikken grej till .. http://foodpassion.se/?p=1535
Grillade en älgstek i kväll tog den på 68 grader låg o vilade tio min sen skivas upp i tunna skivor ,,,hmmm o ett glas rött till .Tyvärr ingen bild
gottigottgott
Inlagd Igår, 20:44
Jag har en Weber, fast den kostade lite mer.. typ 13000kr mer men det spelar ju ingen roll.
Men jag håller med dej det går att med gott resultat tillreda stora kött(fläsk)stycken om man e jäkligt duktig och har rätt redskap, helstekt spädgris tex.
Men magert kött som tex.Älg är inte lätt om du värmer bara lite för mycket ja då blir det... Slottstek.
Men jag håller med dej det går att med gott resultat tillreda stora kött(fläsk)stycken om man e jäkligt duktig och har rätt redskap, helstekt spädgris tex.
Men magert kött som tex.Älg är inte lätt om du värmer bara lite för mycket ja då blir det... Slottstek.
Inlagd Igår, 21:39
Odin, den 20 maj 2012 - 20:44 , sade:
Jag har en Weber, fast den kostade lite mer.. typ 13000kr mer men det spelar ju ingen roll.
Hel Gris har jag grillat mycket pga en kompis som har värdshus.Men då har man en annan fiende ..hmm den goa ölen
Inlagd 29 minuter sen
Knaperstekt Groda.. Aom...
ImageUploadedByTapatalk1337614184.212253.jpg 207,73K
0 Antal nedladdningar
ImageUploadedByTapatalk1337614184.212253.jpg 207,73K
0 Antal nedladdningar