Hoppa till innehåll

• Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera dig
* * * * * 1 Röster

Vad åt Ni idag?

• Logga in för att svara

#6166 Abrafo

Abrafo

Mattayom ton มัธยมต้น

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 036 inlägg

Inlagd Igår, 20:03

*
POPULAR

Två knippen sparris för 25 kr kunde man ju knappast motstå så det fick bli en sparrissoppa till kvällen.

Först fräste jag lite bacon med skogschampinjoner och ställde åt sidan. Sedan lät jag sparrisen svettas med lite färsk lök för att sedan koka i buljong och grädde. Ned i mixern och här grisa jag till köket en del.... på spisen igen och rör ned lite smör och smaka av. Häll upp soppan och toppa med bacon och champinjoner.

Bifogade filer

#6167 wavis

wavis

Anubaan อนุบาล

• Medlem
  • Pip
  • 18 inlägg

Inlagd Igår, 20:23

Se inläggOdin, den 20 maj 2012 - 17:08 , sade:

Slottsstek...
Där där vi delade meningar min vän, jag e uppväxt med slottstek (på Älg) varenda jävla Söndag tills dess jag kunde börja försvara mej.

Nuförtiden gör jag grytbitar på alla j-a älgstekar, jag tycker att köttet blir alldeles för torrt när man gör ``stek´´... Bättre med en mustig gryta.

Tjenis ..Håller inte med dig om torra stekar köp en sån här http://www.bauhaus.se/performer-m-gas.html Obs Brikettgrill och grillar induktivt

Sen änvänder du en sikken grej till .. http://foodpassion.se/?p=1535

Grillade en älgstek i kväll  tog den på 68 grader låg o vilade tio min sen skivas upp i tunna skivor ,,,hmmm  o ett glas rött till .Tyvärr ingen bild
gottigottgott

#6168 Odin

Odin

alea iacta est

• Aktiv medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4 266 inlägg

Inlagd Igår, 20:44

Jag har en Weber, fast den kostade lite mer.. typ 13000kr mer men det spelar ju ingen roll.

Men jag håller med dej det går att med gott resultat tillreda stora kött(fläsk)stycken om man e jäkligt duktig och har rätt redskap, helstekt spädgris tex.

Men magert kött som tex.Älg är inte lätt om du värmer bara lite för mycket ja då blir det... Slottstek.

#6169 wavis

wavis

Anubaan อนุบาล

• Medlem
  • Pip
  • 18 inlägg

Inlagd Igår, 21:39

Se inläggOdin, den 20 maj 2012 - 20:44 , sade:

Jag har en Weber, fast den kostade lite mer.. typ 13000kr mer men det spelar ju ingen roll.

Men jag håller med dej det går att med gott resultat tillreda stora kött(fläsk)stycken om man e jäkligt duktig och har rätt redskap, helstekt spädgris tex.

Men magert kött som tex.Älg är inte lätt om du värmer bara lite för mycket ja då blir det... Slottstek.
Jo håller med några grader upp eller ner på köttstycket e antingen succe eller fiasko.
Hel Gris har jag grillat mycket pga en kompis som har värdshus.Men då har man en annan fiende ..hmm   den goa ölen

#6170 genesis

genesis

Anubaan อนุบาล

• Medlem
  • Pip
  • 9 inlägg

Inlagd Idag, 16:37

*
POPULAR

Idag blev det lite Röde pölser och mos. Jäkligt gott och enkelt. :nyam:
Bifogade filer  471.JPG   117,06K   0 Antal nedladdningar

#6171 mamma bäng fan pappa käng

mamma bäng fan pappa käng

พัฒนาระบบและชื่นชอบกา

• Aktiv medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4 359 inlägg

Inlagd 29 minuter sen

Knaperstekt Groda..  Aom...
Bifogade filer  ImageUploadedByTapatalk1337614184.212253.jpg   207,73K   0 Antal nedladdningar

#6172 genesis

genesis

Anubaan อนุบาล

• Medlem
  • Pip
  • 9 inlägg

Inlagd 15 minuter sen

Se inläggmamma bäng fan pappa käng, den 21 maj 2012 - 17:30 , sade:

Knaperstekt Groda..  Aom...
Bifogad fil ImageUploadedByTapatalk1337614184.212253.jpg
Käkade grodlår en gång i Biloxi Missisippi, tyckte det var helt ok.

#6173 FF

FF

Mattayom ton มัธยมต้น

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 134 inlägg

Inlagd 9 minuter sen

Hemfixade fiskpinnar med päramos o broccoli...
Bifogade filer  001.JPG   102,77K   0 Antal nedladdningar

FF

Maitans Guesthouse

Det mesta om Thailand på MPR.
Logga in eller registrera dig
för att se allt vårt innehåll på sajten