Hoppa till innehåll

• Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera dig

Bra sätt att ta ut pengar i Thailand!

• Logga in för att svara

#31 PeterA

PeterA

Ratchaburi

• Medlem
  • PipPip
  • 182 inlägg

Inlagd 05 februari 2012 - 13:25

Se inläggclas391, den 05 februari 2012 - 12:45 , sade:

Nja något tokigt blev det visst. Får väl skylla på att det ärThailänska batteri i miniräknaren

Mja i detta fall så var felet varken miniräknare eller batteri! :)

#32 hasseigöteborg

hasseigöteborg

Anubaan อนุบาล

• Medlem
  • PipPip
  • 325 inlägg

Inlagd 05 februari 2012 - 14:31

Se inläggNypan, den 05 februari 2012 - 05:25 , sade:

Du har rätt ang Visa /Mastercard. MEN du har bättre kurs om du har Thaibankkonto och överför via internet. Skillnaden är C:a 15 punkter. Det skiljer även på denna kurs mellan olika banker i Thai.
Nja. Kollade lite. Hade 2 uttag den 7 dec resp 15 dec (valautadagen altså) med ett GE moneybank kort (som har samma regler som ICA på 12 uttag per år och är dessutom gratis). Uttaget skedde som vanligt i Aeon då deras kontor ligger 2 km från mitt boende och på ett ställe jag besöker nästan varje dag.

Om man jämför dessa uttag med Bangkok Banks TT kurs motsvarande dag. Så skiljer det 3-4 satang per krona.
Så tar man ut 20000 thb så blir det ca 4400:- vilket =  ca 150 thb sämre kurs jämfört med TT. Men å andra sidan skall då den Svenska banken ha 30-50 sek och thaibanken kanske 500 thb när man använder TT.  Så det blir brake even på uttag mer än 90000thb. Annars lönar sig GE kortet.

hf

Inlägget ändrats av hasseigöteborg: 05 februari 2012 - 14:49

#33 Nypan

Nypan

Biker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 894 inlägg

Inlagd 05 februari 2012 - 14:55

Se inlägguncen, den 05 februari 2012 - 09:24 , sade:

Sorry nypan jag går inte emot mig själv. det som DU refererar till skrev en annan person, inte jag!!

!MVH - Uncen..
Slarvigt av mig!!!!!!!!!!
URSÄKTA ser det nu
Nypan

Maitans Guesthouse

Det mesta om Thailand på MPR.
Logga in eller registrera dig
för att se allt vårt innehåll på sajten