Hoppa till innehåll

• Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera dig
- - - - -

Mars 2012 - 1 månad Rayong-trakten

• Logga in för att svara

#16 Jive

Jive

Prinya tree ปริญญาตรี

• Aktiv medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3 123 inlägg

Inlagd 04 februari 2012 - 09:11

Se inläggFritz, den 04 februari 2012 - 05:14 , sade:

Sådär ja, nu har man vaknat upp med välförtjänt skallebank, men det lär ju gå över så det är ingen större fara med mig.

Jag lyckönskar naturligtvis din kompis och hoppas att det är en kanonpingla som han kommer att träffa men nog har hon enligt mig ett väldigt fördomsfullt resonemang. Hon vill inte bli ihopblandad med "damer" jobbar i Jomtien eller Pattaya, ja jag säger då det.  :ahh:
Det är väl samma tjej oavsett var mötet sker.

Jag måste vara lycklig som i dag för precis fyra år sen träffade på den kvinna i Pattaya som jag sen dess delat mitt liv med. Hon är helt trygg i sig själv och ger väl blanka tusan i om det skulle finnas någon som ser ner på henne för att hon bor i Pattaya tillsammans med en gubbe som jag.

Likadant är det med mig. Finns det såna som tror, utan att känna mig, att jag är nån slags unken sexköpsturist  så får dom väl göra det då. Det skiter jag högaktninsfullt i.
:crazy: :drinks:

Fritz..

Som regel, när jag och min fru är ute på en röjarkväll i Pattis eller Jomtien, får hon "förslag" eller blir fysiskt ofredad av någon farang - och då nästan alltid någon från Scandinavien (Sverige, Danmark, Norge).

Beroende på hennes dagsform, så brukar hon mer eller mindre galant och på ett smidigt sätt klara av situationerna, men det har också hänt att hon har blivit skitförbannad och jag har fått gripa in för att förhindra öppet bråk.
Jag blir dock alltid lika frustrerad över dessa töntar, men är tvingad att bita ihop och ligga lågt (farang i Thailand).

Så, jag har full förståelse varför många thaitjejer undviker Pattaya eller Jomtien.
Det är inte tjejerna här som är problemet, de är i allmänhet helt harmlösa, utan de töntiga farangerna som tror att varje tjej här är allmänt villebråd.

Fritz!
Jag föreslår att du, i rent studiesyfte (självklart :) ) tar med din fru på en barrunda, så kanske du luckrar upp din uppfattning om verkligheten en aning.

Inlägget ändrats av Jive: 04 februari 2012 - 09:15

#17 Fritz

Fritz

Mahawittayalai มหาวิทยาลัย

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 2 287 inlägg

Inlagd 04 februari 2012 - 17:55

Se inläggJive, den 04 februari 2012 - 09:11 , sade:

Som regel, när jag och min fru är ute på en röjarkväll i Pattis eller Jomtien, får hon "förslag" eller blir fysiskt ofredad av någon farang - och då nästan alltid någon från Scandinavien (Sverige, Danmark, Norge).

Beroende på hennes dagsform, så brukar hon mer eller mindre galant och på ett smidigt sätt klara av situationerna, men det har också hänt att hon har blivit skitförbannad och jag har fått gripa in för att förhindra öppet bråk.
Jag blir dock alltid lika frustrerad över dessa töntar, men är tvingad att bita ihop och ligga lågt (farang i Thailand).

Så, jag har full förståelse varför många thaitjejer undviker Pattaya eller Jomtien.
Det är inte tjejerna här som är problemet, de är i allmänhet helt harmlösa, utan de töntiga farangerna som tror att varje tjej här är allmänt villebråd.

Fritz!
Jag föreslår att du, i rent studiesyfte (självklart :) ) tar med din fru på en barrunda, så kanske du luckrar upp din uppfattning om verkligheten en aning.

Nähä du gubbe, den enkla finten går jag inte på  :wink:

Det var väl sisådär 30 år sen jag kom fram till att röjarställen med stökiga gäster och musik på hög volym inte är nåt för mig. Att inte kunna prata med folk utan att skrika är inget vare sig för mig eller min hustru. Även om det vore så att jag trivdes i den miljön och vore singel så skulle jag garanterat föreslå något betydligt lugnare och mer romantiskt ställe för min första träff. Det finns väl hur många såna ställen som helst här i Pattaya och Jomtien där man kan ta med sig en thaitjej utan att hon ska behöva riskera att bli antastad av nåt fyllo.

Fritz..

#18 Jive

Jive

Prinya tree ปริญญาตรี

• Aktiv medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3 123 inlägg

Inlagd 04 februari 2012 - 17:59

Se inläggFritz, den 04 februari 2012 - 17:55 , sade:

Nähä du gubbe, den enkla finten går jag inte på  :wink:

Det var väl sisådär 30 år sen jag kom fram till att röjarställen med stökiga gäster och musik på hög volym inte är nåt för mig. Att inte kunna prata med folk utan att skrika är inget vare sig för mig eller min hustru. Även om det vore så att jag trivdes i den miljön och vore singel så skulle jag garanterat föreslå något betydligt lugnare och mer romantiskt ställe för min första träff. Det finns väl hur många såna ställen som helst här i Pattaya och Jomtien där man kan ta med sig en thaitjej utan att hon ska behöva riskera att bli antastad av nåt fyllo.

Fritz..

Tjena Fritz!

Jag får nog ställa bilen och hänga med på någon av dina promenader, så kanske jag också kan hitta ett lugnt ställe här, men fan trott. :)

Maitans Guesthouse

Det mesta om Thailand på MPR.
Logga in eller registrera dig
för att se allt vårt innehåll på sajten