Instämmer med sweeex.
Det är åxå roligt att se att barnen brås på mamma... Ja utseendemässigt menar jag.hehe
Kanonbilder som vanligt Kim, tack.
|
|
Vår korta sommarresa i realtidsbilder
Startad av
Kim
, 28 maj 2011 12:36
Inlagd 24 mars 2012 - 09:18
Inlagd 24 mars 2012 - 09:21
ja, mamma/frun är mkt vacker!!
Inlagd 30 mars 2012 - 12:08

POPULAR
sweeex, den 24 mars 2012 - 08:42 , sade:
Hej kim! oj ,, uj,,, ska jag börja, det sätt du presenterar dina fina bilder, familj ,levnadssituation imponerar stort på mej!
du har en verklig känsla för både bild och skrift, Tack ska du ha, khap khun!
(Det här är väl så långt en annan norrrlänning kan voubalisera sej,,) vad jag vill ha sagt ,,(utan att svära) ,,,,, Bra gjort!
du har en verklig känsla för både bild och skrift, Tack ska du ha, khap khun!
(Det här är väl så långt en annan norrrlänning kan voubalisera sej,,) vad jag vill ha sagt ,,(utan att svära) ,,,,, Bra gjort!
Khap khun på dig själv för att du har tagit dig tid att läsa det jag skrivit. Inte alla som orkar det!
Odin, den 24 mars 2012 - 09:18 , sade:
Instämmer med sweeex.
Det är åxå roligt att se att barnen brås på mamma... Ja utseendemässigt menar jag.hehe
Ja barnen har en himla tur som inte fick för mycket av mitt utseende... ha ha
Nåväl, Lulekalaset utan barn var det ja.....
Vid tillfället hade vi två ungdomar ur släkten inneboendes och de önskade bjuda på lite tacogratäng innan vi gick iväg och fyllde magarna med öl, så vi började kvällen med lite tilltugg.

Men till slut satt man i ett tält med goda vänner runt sig och den första plastmuggen öl framför sig... Aaah!

Någon var romantisk nog att på Thailands-vis köpa en blomma åt sin käresta.

Blomsterförsäljarna såg ut ungefär som de brukar i Thailand, bara aningen blondare.

Efter den första var det dags att gå ut och röra sig lite i folkvimlet. Mycket..." aha, är du också här?" blev det för alla.

Pattaya? Nää, bara nästan.

Solnedgången mot udden där vi bor...

... tyckte några tjejer var så fin att de ville fota varandra mot den.

Pat kapao moo? Nä, här gällde Langos.

... fast vissa drygade ut med lite thai oxå.

Några thaikompisar hittade vi bland alla blondiner.

... men mest var det förstås blont på området.

Även tjejer i min egen ålder fanns på plats.

Ser ut som att jag, och kompisen, har svårt för att inte snegla än hit, än dit på den här bilden. Undrar om det var på tjejer i egen ålder eller det yngre gardet det sneglades på.

Vem som skulle uppträda här vet jag inte, men det verkade vara någon flickidol i alla fall.

Själv köpte jag lite rem.

Tillbringade mycket onödig tid i toalettköerna som till min förvåning bara innehöll tjejer.

... innan jag sent upptäckte att det även fanns pissoarer helt utan köer. Ibland är det bra att vara man.
Kustbevakningen såg till att ingen ramlade i vattnet.

Mustach var kvällen stora begivenhet.

.... men som vanligt så verkade de flesta bara bry sig om att sitta i öltälten. Tält som efter midnatt var smockfyllda.

En kaffe och donut innan man går hem sitter fint.

....sen var det färdigkalasat.
Inlagd 22 minuter sen
Får ta och speeda upp lite för att hinna skriva färdigt den här tråden innan det är dags för semester igen. För det är ju förra årets semester som behandlas i den här tråden och nya blad ska förstås skrivas i år.
Hade ju tänkt att tråden skulle fungera lite som en jämförelse semester i Thailand vs semester i Sverige eftersom vi ju var ledig 2 månader förra sommaren varav ena tillbringades i Thailand och ena i Sverige. Vad som är bäst är naturligtvis subjektivt och beroende på i vilken livssituation man befinner sig. Hade jag varit ungkarl och fri hade jag nog föredragit Thailand men som jag lever nu, med fru och två små barn så är det helt klart sommarSverige jag föredrar. Och därför kommer årets semester också bli 2 månader enbart i Sverige.
Det är en sak att resa bort mitt i smällkalla vintern, som vi ju brukat göra i en lång följd av år, men en helt annan att avstå den svenska sommaren.
Men bara för att man är i Sverige så behöver man ju inte avstå allt Thai numer.... Och bilderna i det här messet blir från vår stads lilla årliga "thaifestival" som hålls på hägnan. Inte speciellt märkvärdigt eller så, bara några timmars mat, marknad, dansuppträdande osv mitt på dagen.

Kungen och drottningen skulle förstås vara med också....

Chaiyoo..... chaiyoo....

Muay thai...

Men som sagt, mycket dans blir det.

När ungarna lessnat så kollade vi in djuren istället, t ex kan man ju mata grisarna. Komsi komsi grisen....

Oj, var den så där stor, bäst att dra sig tillbaka....

Kaninerna är nog beskedligare.

Som sagt, lite Sverige och lite Thailand samlat i ett paket.
Hade ju tänkt att tråden skulle fungera lite som en jämförelse semester i Thailand vs semester i Sverige eftersom vi ju var ledig 2 månader förra sommaren varav ena tillbringades i Thailand och ena i Sverige. Vad som är bäst är naturligtvis subjektivt och beroende på i vilken livssituation man befinner sig. Hade jag varit ungkarl och fri hade jag nog föredragit Thailand men som jag lever nu, med fru och två små barn så är det helt klart sommarSverige jag föredrar. Och därför kommer årets semester också bli 2 månader enbart i Sverige.
Det är en sak att resa bort mitt i smällkalla vintern, som vi ju brukat göra i en lång följd av år, men en helt annan att avstå den svenska sommaren.
Men bara för att man är i Sverige så behöver man ju inte avstå allt Thai numer.... Och bilderna i det här messet blir från vår stads lilla årliga "thaifestival" som hålls på hägnan. Inte speciellt märkvärdigt eller så, bara några timmars mat, marknad, dansuppträdande osv mitt på dagen.

Kungen och drottningen skulle förstås vara med också....

Chaiyoo..... chaiyoo....

Muay thai...

Men som sagt, mycket dans blir det.

När ungarna lessnat så kollade vi in djuren istället, t ex kan man ju mata grisarna. Komsi komsi grisen....

Oj, var den så där stor, bäst att dra sig tillbaka....

Kaninerna är nog beskedligare.

Som sagt, lite Sverige och lite Thailand samlat i ett paket.