Hoppa till innehåll

• Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera dig
- - - - -

Thaifestival 2009 i Östersund

Denna tråd har arkiverats

När en tråd inte har svar på lång tid arkiveras den och nya svar tillåts inte. Starta gärna en ny tråd.

#31 Herr Chang

Herr Chang

Prinya eg ปริญญาเอก

• Global Moderator
  • 8 492 inlägg

Inlagd 19 augusti 2008 - 17:17

Tja lordgiant,

Du ger ju ganska vag information. Jag kan ju se att det finns två Scandic hotell i Östersund. Vilket är det då som ligger närmast tillställningen?

Scandic Östersund City eller Scandic Östersund Syd?

Och sen tittar jag på eran sajt http://www.thaifestival.se/. Jag bara baxnar när jag ser att inget datum nämns? Är inte 2009-07-09 till 12 spikat?

Dessutom ser jag ett antal stavfel i er engelska på sajten, bör nog fixas snarast!

Hoppas du kan se detta som konstruktiv kritik, jag hoppas verkligen att detta blir ett mycket lyckat arrangemang!

Herr Chang har talat.

#32 Nerike

Nerike

Mahawittayalai มหาวิทยาลัย

• Länkvän
  • PipPipPipPipPip
  • 2 718 inlägg

Inlagd 19 augusti 2008 - 17:27

Hej chang
Kolla lite på östersunds hemsida och där står att det skulle vara på Campus området.
Här har du några hotell
http://www.turist.os.....l&did=55:1075
Samt så ser du vilka hotell som ligger när det området på denna karta
http://www.turist.os...s/citykarta.pdf
Mvh
Nerike

#33 Vikingen73

Vikingen73

Thailand Lover

• Medlem
  • PipPip
  • 607 inlägg

Inlagd 20 augusti 2008 - 10:46

Närmaste Scandic Hotel ligger cirka 300 meter från festivalplatsen, tältar gör man cirka 1,5 km ifrån Campus vid det andra Scandic Hotellet.

Tälta mm 1,5 km ifrån festområdet lät jobbigt, man kommer ej vara körduglig dessa dagar och då kan det vara jobbigt att ta sig till och från flera gånger om dan för att byta om,duscha mm

Hemsidan bör man kunna läsa på svenska, största skaran besökare kommer komma från Sverige...så alternativet engelska bör finnas i en flik anser jag...

#34 lordgiant

lordgiant

Anubaan อนุบาล

• Medlem
  • Pip
  • 29 inlägg

Inlagd 20 augusti 2008 - 11:03

Scandic City är närmast. Tidpunkten för Thaifestivalen föll bort när webmastern la in saker på engelska, kommer att läggas upp igen under dagen. Dessa språk kommer www.thaifestival.se att finnas på från och med slutet av September, svenska, engelska, tyska samt thai.

#35 lordgiant

lordgiant

Anubaan อนุบาล

• Medlem
  • Pip
  • 29 inlägg

Inlagd 20 augusti 2008 - 11:05

Vad gäller Vikingen så kanske vi kan ordna något boende åt honom lite centralare, all kritik är av godo. Det gäller bara att ta den på rätt sätt. Vad gäller språken så kommer dessa att vara skrivna av proffs framöver så ni behöver inte vara orolig för min undermåliga engelska eller svenska.

#36 Fridde

Fridde

Prathom ประถม

• Medlem
  • PipPip
  • 315 inlägg

Inlagd 20 augusti 2008 - 11:20

tackar för infon lordgiant.

#37 Vikingen73

Vikingen73

Thailand Lover

• Medlem
  • PipPip
  • 607 inlägg

Inlagd 20 augusti 2008 - 11:21

Vad gäller Vikingen så kanske vi kan ordna något boende åt honom lite centralare, all kritik är av godo. Det gäller bara att ta den på rätt sätt. Vad gäller språken så kommer dessa att vara skrivna av proffs framöver så ni behöver inte vara orolig för min undermåliga engelska eller svenska.

Språket ser inte jag som nåt problem....tur inte jag skriver för då skulle ni få se riktig thaiengelska   :D  :D

#38 Fridde

Fridde

Prathom ประถม

• Medlem
  • PipPip
  • 315 inlägg

Inlagd 20 augusti 2008 - 11:48

Enklast är väl att ha buss mellan camping och festivalområde.

Men det är nog mera såna praktiska detaljer som kommer att dyka upp.

#39 Fridde

Fridde

Prathom ประถม

• Medlem
  • PipPip
  • 315 inlägg

Inlagd 20 augusti 2008 - 12:07

Då va det bokat på Scandic City då.

#40 lordgiant

lordgiant

Anubaan อนุบาล

• Medlem
  • Pip
  • 29 inlägg

Inlagd 21 augusti 2008 - 09:48

Nu närmar det sig en resa till Thailand för att träffa alla berörda parter och detta ser jag verkligen fram emot, det är
vid detta tillfälle vi kommer att lägga grunden för thailändskt deltagande i Festivalen. Jag har fått positivt bemötande från alla jag pratat med i Thailand och detta verkar oerhört positivt. Frågan är när vi skall åka, i slutet av September eller i Oktober.

#41 lordgiant

lordgiant

Anubaan อนุบาล

• Medlem
  • Pip
  • 29 inlägg

Inlagd 21 augusti 2008 - 16:01

Har stött på vissa personer på andra forum som är så oerhört negativa så att man blir mörkrädd, har dessa personer ingen framtidstro eller vad är det frågan om. Men i det stora hela så är folket i dom olika forumen otroligt optimistiska och ser fram emot en Thaifestival.

#42 swedenfarang

swedenfarang

Prinya tree ปริญญาตรี

• Global Moderator
  • 2 841 inlägg

Inlagd 21 augusti 2008 - 16:33

Fin hemsida!  :great:
Men engelskan behöver som sagt ses över. Plus att det är för mycket text. Tänk ur besökarens perspektiv. Dela hellre upp infon i menyer. En förstasida som har för mycket text riskerar att förlora en del av det budskap den försöker nå ut med. Annars är det snyggt, snygg logga också!

ps. Fotot på hemsidan är väl inte något ni har hittat på nätet? Upphovsrätten ni vet...kan bli så jävla dyrt.  :cry: ds.

#43 lordgiant

lordgiant

Anubaan อนุบาล

• Medlem
  • Pip
  • 29 inlägg

Inlagd 25 augusti 2008 - 10:48

Hemsidan är under uppbyggnad och det kommer att röra sig om någonstans mellan 5-10 sidor eventuellt mer om vi skall lägga upp anmälningsformulär. Engelskan håller vi på med och ser över. Sidan kommer att vara på svenska, engelska, tyska samt thai. Fick utskällning av en norsk som menade att jag hade klart med Carabao, vill med detta meddelande säga att inga kontrakt är klara med några artister. Vi kommer att träffa en massa artister i Bangkok nu under hösten för att skriva kontrakt m.m. Målsättningen är att vi skall ha minst 2-3 jättepopulära artister från Thailand samt några mindre kända. Men som sagt, jag har inte någonstans lovat att dessa artister skall komma. Vår målsättning är att få tag i artister antingen dessa eller någon annan känd.

#44 lordgiant

lordgiant

Anubaan อนุบาล

• Medlem
  • Pip
  • 29 inlägg

Inlagd 25 augusti 2008 - 11:56

Upphovsrätten är vi väl medveten om och min kollega är väldigt noga att detta sköts.

#45 Vikingen73

Vikingen73

Thailand Lover

• Medlem
  • PipPip
  • 607 inlägg

Inlagd 25 augusti 2008 - 12:37

Har stött på vissa personer på andra forum som är så oerhört negativa så att man blir mörkrädd, har dessa personer ingen framtidstro eller vad är det frågan om. Men i det stora hela så är folket i dom olika forumen otroligt optimistiska och ser fram emot en Thaifestival.

Och vilka forum är det? nyfiken......hur man nu kan vara negativ till en fest!!!!!!! :kort:  :diablo:

Maitans Guesthouse

Det mesta om Thailand på MPR.
Logga in eller registrera dig
för att se allt vårt innehåll på sajten