Hoppa till innehåll

Googleannons

- - - - -

Thaifestival 2009 i Östersund

72 svar till denna tråd

#61 Lung Lennart

Prathom ประถม

• PipPip
  • 334 Inlägg:
  • 50 ämnen

Inlagd 10 October 2008 - 19:01

På sådana här premisser så vill man nog inte kosta på resa och övernattning 70 mil bort. Jag och hustrun kommer nog att välja enklare och billigare alternativ i sommar. Thaifester kommer inte att saknas, låt vara att de inte är lika ambitiösa.

#62 Skribenten

Anubaan อนุบาล

• Pip
  • 14 Inlägg:
  • 1 ämnen

Inlagd 23 November 2008 - 10:05

Dags att lyfta upp  tråden!
Den GIGANTISKE GREVEN AV ÖSTERSUND har inte visat sig på forumet sedan i augusti. Nu borde han väl sedan länga vara hemma från sin förhandlingsresa till maktens korridorer i Bangkok och ha med sig några artistkontrakt i portföljen.
Eller är det kanske så att han kasttat in handsken?  Det blir kanske ingen festival, eller vad tror ni andra?

#63 Fridde

Prathom ประถม

• PipPip
  • 285 Inlägg:
  • 9 ämnen

Inlagd 23 November 2008 - 11:28

Ja det vore intressant att veta vad som  sker..
Lite info tack...
man kanske får avboka rummet man boka i Östersund iaf..

#64 Vikingen73

Thailand Lover

• PipPip
  • 607 Inlägg:
  • 24 ämnen

Inlagd 24 November 2008 - 23:19

Senast den "Gigantiske Greven av Östersund" var inne på Forumet var "fredag den 29 augusti 2008 kl. 13:10" . Är det segdragna förhandlingar med artsisterna i Bangkok? Var har han tagit vägen? Kanske Vikingen73 vet något? De verkar ju ha haft en viss kontakt.

Varför är inte VDn för Euro Festival, Joakim Nordborg, medlem på Forumet? Han borde väl gå in och tällrättalägga saker och ting på Forumet om "Gigantiske Greven av Östersund" är i Thailand på "tjänsteresa för Euro Festival" och förhandlar med kulturdepartement och artister.

Tjaba!
Såg att du nämnde mig i tråden, tyvärr har jag inte varit online på mycket länge....men ikväll var det dags att kolla av lite om vad som skrivs, jag vet tyvärr inget mer än er......och detta till trots att Lordogrant med familj bott hemma hos mig lördag-söndag den här veckan, han var här och dömde SM i basket för ungdomar. Tyvärr så han jag aldrig träffa honom för det var en jädrans fest jag for på innan han kommit till min lägenhet, och jag kom hem vid 04 tiden och sov till 12.00, då hade han redan åkt....jag frågade aldrig hans fru om nåt gällande festivalen....men jag får väl slå en pling till han och säga till att han får gå in på forumet och svara på lite frågor.

Jag vet att Ulf varit i Thailand och pratat med olika "agenter" eller vad man ska säga , det är det enda jag hört...sen att det var flera olika bussresor som var inplanerade att komma till Östersund från södra Sverige, bla Nonki skulle hålla i en tror jag.....

Men som sagt jag sak hälsa han att kika på forumet så vi får väl se....en sak som är säker är att jag tänker inte vara nån länk mellan festivalens ansvariga och forumet.

#65 Herr Chang

Prinya eg ปริญญาเอก

• 8521 Inlägg:
  • 238 ämnen

Inlagd 25 November 2008 - 00:49

En av arrangörerna har just lämnat utförligt svar i denna tråd:

http://www.thailands...stermind#p18832

Tro vad ni vill. Jag hoppas trots allt att det blir något.

Herr Chang har talat.

#66 Fridde

Prathom ประถม

• PipPip
  • 285 Inlägg:
  • 9 ämnen

Inlagd 25 November 2008 - 04:08

man kan ju alltid hoppas Herr Chang.
Alltid trevligt med kalas.

#67 Herr Chang

Prinya eg ปริญญาเอก

• 8521 Inlägg:
  • 238 ämnen

Inlagd 25 November 2008 - 04:36

man kan ju alltid hoppas Herr Chang.

Alltid trevligt med kalas.

Visst är det!

Speciellt norrut i Sverige där varken jag eller fru Chang vistats! Jag tror både jag och fru Chang rent ut sagt skulle smälla av om vi fick njuta norra Sveriges gåvor.

Fru Chang som tycker det är fint med västkustens musselplockande... och så en del svampplock på hösten. Hon har inte en susning om vad som väntar i Norrland. En dag tar vi oss dit!

Herr Chang har talat.

#68 UbonBorge

Prathom ประถม

• PipPip
  • 402 Inlägg:
  • 23 ämnen

Inlagd 12 April 2009 - 21:08

Är det dags att avboka hotelrummet då det inte verkar bli någon festival......

#69 Herr Chang

Prinya eg ปริญญาเอก

• 8521 Inlägg:
  • 238 ämnen

Inlagd 12 April 2009 - 22:42

Är det dags att avboka hotelrummet då det inte verkar bli någon festival......

Inte för att jag sett något officiellt uttalande, men med tanke på att det borde vara mer marknadsföring nu... så får man väl anta att det är lika bra att avboka.

Rätt dålig stil att det plötsligt bara blir knäpptyst från arrangörerna. Har det kört ihop sig är det väl bara att medge det, och kanske säga att det blir ett nytt försök 2010. Dock mycket tveksamt om någon tror att det verkligen blir något...

Herr Chang har talat.

#70 biker

Prathom ประถม

• PipPip
  • 272 Inlägg:
  • 4 ämnen

Inlagd 12 April 2009 - 22:48

Inte för att jag sett något officiellt uttalande, men med tanke på att det borde vara mer marknadsföring nu... så får man väl anta att det är lika bra att avboka.

Rätt dålig stil att det plötsligt bara blir knäpptyst från arrangörerna. Har det kört ihop sig är det väl bara att medge det, och kanske säga att det blir ett nytt försök 2010. Dock mycket tveksamt om någon tror att det verkligen blir något...

Herr Chang har talat.

Man skriver på sin hemsida att det är inställt.............
http://www.thaifestival.se/

Jag tyckte nog aldrig att det verkade speciellt seriöst menat..............

#71 Herr Chang

Prinya eg ปริญญาเอก

• 8521 Inlägg:
  • 238 ämnen

Inlagd 12 April 2009 - 23:35

Ja, typiskt nog mindre än en timma sen jag skrev ovanstående hittar jag på ett annat forum denna förklaring:

http://www.thailands...a3cd1b&start=30

Och ja, man satsar på 2010 istället. Jag kommer dock att vara ganska skeptisk. Kan inte förstå varför man inte börjar i liten skala och sedan låter tillställningen växa år efter år.

Herr Chang har talat.

#72 Rospigg

Prathom ประถม

• PipPip
  • 417 Inlägg:
  • 39 ämnen

Inlagd 13 March 2010 - 01:14

Någon som har hört något nytt från den store Giganten och thaifestivalen som man planerar till sommaren 2010?

Ni kommer att häpna framgent när jag talar om vad som kommer att hända och varför. Detta kommer att vara den enda thaifestivalen i hela västvärlden som sträcker sig mer än 1 dag. Kan berätta att det finns 120000 thailändare med familjer i Schengenområdet och alla vi svenskar som varit till Thailand och upplevt maten, kulturen, musiken, religionen, människorna samt den underbara miljön och detta smittande leende som möter en över allt. Uttalande av Lordgigant på hans blogg....eller f.d. blogg

Själv är jag häpen över hur tyst det är runt det stora arrangemanget.

#73 Lung Lennart

Prathom ประถม

• PipPip
  • 334 Inlägg:
  • 50 ämnen

Inlagd 13 March 2010 - 23:10

Hemsidan verkar inte existera länge, så någon festival i Östersund blir det nog inte.

Maitans Guesthouse Volando Resor